Instructions
Activatation of self-diagnosis
- On the E(A)TC module, PRESS the "OFF" and "FOOTWELL" buttons simultaneously for at least 2 seconds, then PRESS "AUTO" within 1.5 seconds.
- The self-diagnosis which then starts lasts a few seconds. An animated display appears in the E(A)TC display during this time.
- Any faults found are displayed in the form of trouble codes. Example: First of all, "23" flashes for 2 seconds, then "08" flashes for 2 seconds - DTC 2308.
- If no faults are stored, then all of the segments in the display are actuated.
- Diagnosis mode can be stopped at any time by PRESSING any button on the E(A)TC module.
Note: If the "DEFROST" button is pressed to end the diagnosis mode, all DTCs in the fault memory will be deleted!
Fault Codes
Self-test code B1200 / 9200
Description Internal control module fault
Action CLEAR fault memory. If the fault occurs again after a functional test, RENEW the E(A)TC module
Self-test code B1242 / 9242
Description Circuit of heater flap control
Action Go to Pinpoint Test D motor, recirculated air fault
Self-test code B1251 / 9251
Description Open circuit in interior
Action Go to Pinpoint Test M temperature sensor circuit
Self-test code B1253 / 9253
Description Short circuit in interior
Action Go to Pinpoint Test M temperature sensor circuit (short to ground)
Self-test code B1261 / 9261
Description Short circuit in sun load sensor
Action Go to Pinpoint Test L circuit (short to ground)
Self-test code B1262 / 9262
Description Circuit of defrost actuator motor
Action Go to Pinpoint Test E, faulty
Self-test code B1263 / 9263
Description Circuit of dashboard/footwell
Action Go to Pinpoint Test F actuator motor faulty
Self-test code B1342 / 9342
Description Internal control module fault
Action CLEAR fault memory. If the fault occurs again after a functional test, RENEW the E(A)TC module
Self-test code B1676 / 9676
Description Power supply voltage outside
Action CHECK charging system. For further tolerance information Section 414-00 If the charging system is OK, Go to Pinpoint Test J
Self-test code B2266 / A266
Description Air temperature flap positioning
Action Go to Pinpoint Test G motor circuit faulty
Self-test code B2297 / A299
Description Open circuit in the footwell outlet
Action Go to Pinpoint Test H temperature sensor circuit
Self-test code B2298 / A307
Description Short circuit in the footwell
Action Go to Pinpoint Test H outlet temperature sensor circuit(short to ground)
Self-test code A297
Description Open circuit in the dashboard
Action Go to Pinpoint Test I outlet temperature sensor circuit
Self-test code A298
Description Short in the dashboard outlet
Action Go to Pinpoint Test I temperature sensor circuit (short to ground)
Self-test code B2308 / A308
Description Interior temperature sensor blower
Action Go to Pinpoint Test N circuit faulty
Self-test code B2516 / A516
Description Heater blower control module
Action Go to Pinpoint Test K circuit faulty
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
(EATC) op auto, gaf alleen koude lucht af.
Airco check laten uitvoeren.
Vacumeren en met nieuwe koude middel met tracer laten vullen.
Koudemiddel verlies in 3 jaar 300 gr.
Zelf: de Self diagnosis uitgevoerd zoals hier boven beschreven. hier kwam uit de volgende foutcode 23_08 op het display.
Zelf: de Self diagnosis uitgevoerd zoals hier boven beschreven.
Daarna stuk gereden en EATC op auto.
temp instellingen veranderd naar 19 gr. en 24 gr. ging koelen en verwarmen.
Self diagnosis opnieuw uitgevoerd.
Geen foutmeldingen meer.
Ja, en wat is nu precies het probleem? want dat kan ik hier niet uithalen.
Welk model focus is het precies, in 2004 kreeg je de scheiding.
300 gram koudemiddel in totaal is zeker net genoeg.
Suc6
edit: "300 gram koudemiddel in totaal is zeker net genoeg." dit is een tikfout, moet zijn: 300 gram koudemiddel in totaal is zeker NIET genoeg.
[quote=Doktor]Ja, en wat is nu precies het probleem? want dat kan ik hier niet uithalen.
Welk model focus is het precies, in 2004 kreeg je de scheiding. 6-2004
300 gram koudemiddel in totaal is zeker net genoeg. na 3 jaar.
Suc6[/quote]
13 jaar
Leuk zo een quote van mij, maar dit schept nog steeds geen duidelijkheid over wat nu de storing van jouw auto is, graag (om je verder te kunnen helpen) een omschrijving van het probleem.
Suc6
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar