Ford Escort: "galopperende"zetecmotor.

Bouwjaar: 1997

Ik heb hier een Escort clipper 1.6 16v die als deze op bedrijfs temperaruur is zijn stationair toerental niet vasthoudt.
Het gebeurt als je ongeveer 30 sec of langer stilstaat.
Eerst loopt deze keurig 1000 toeren,en dan opeens "valt"" de toerenteller 200 terug om vervolgens tussen de 800 en de 1200 heen en weer te schokken.
Geef je dan een stoot gas en laat deze los,is het euvel even verdwenen,om even later weer terug te komen.
deze auto heb ik nu 3 maanden en het wordt steeds erger.
De auto loopt verder normaal.
Heeft iemand een oplossing voor mij?

vfr

Geplaatst door vfr (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Escort? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Willem12089 (0) PRO, 19 jaar geleden

stationair regelklep vuil of defect.

Niels8175 (0) PRO, 19 jaar geleden

Kijk eens goed naar je klep van de carterontluchting.
Ik zou deze zowieso vervangen,gezien deze dingen nog wel eens slijten.Kijk ook direct goed de slangen na,op scheuren.
Mocht dat niet baten,dan inderdaad de stationaire regelklep.

Niels

vfr (0), 19 jaar geleden

Waar zit die stationair regelklep?de carterventilatieklep zit volgens mij bij cil. nr 4 onder het uitlaatspruitstuk.
nog bedankt voor de reactie`s. VFR 750

Niels8175 (0) PRO, 19 jaar geleden

Ja,klopt.Die zit op het motorblok,bij cil.4.
Kijk dan ook even goed naar de slangen,die om het blok heenlopen.
Ook het bochtje bij het inlaatspruitstuk.

De stationaire regelklep zit rechts(als je in de auto zit)op het spruitstuk,als je een aluminium inlaatspruitstuk hebt.
Zit een 2 polige stekker op.

Succes

Niels

vfr 750 (0), 19 jaar geleden

Zo ik heb eerst de carterventilatieklep schoongemaakt,en dat hielp aanzienlijk.
Toen heb ik het slangetje dichtgeknepen,waardoor de motor veel beter liep.
Dus heb ik de klep vervangen.
De auto heeft nog nooit zo lekker gelopen!en hopelik blijft dat zo.
Dank jullie wel.
Oh ja ik heb een kunsstof inlaatspruitstuk.
Groetjes VFR 750.

Niels8175 (0) PRO, 19 jaar geleden

Mooi dat ie het weer goed doet..:)

Bij een kunststof inlaatspruitstuk moet je er vanaf de onderkant bij.
Deze zit aan de binnenkant,tussen het motorblok en het spruitstuk,wat met een bocht naar beneden loopt.
Als je vanaf de rechterkant,tussen het spruitstuk kijkt,kan je net de stekker zien zitten.

Groetjes Niels

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.