gloeispiraallampje flikkert,geen vermogen,en na uitlezing code 2339 (klopgrens bereikt) .
Vorige week kwam client binnen met de melding dat de wagen moeilijk aansloeg,na uitlezing met wds was de nokkenassensor stuk,we hebben die toen vervangen,alsook de krukassensor,codes gewist en klaar was kees.Nu vandaag kwam client terug binnen met de melding van geen vermogen,terug wds erop met vermelding zoals in hoofdding ,na overleg met client kwamen we tot de conclusie dat die altijd brandstof tankte van een goedkopere soort(vandaar code 2339,die ook verwijst naar slechte verbranding) denk ik,na de tank te hebben geledigd,andere branstof erin en er enkele km mee gereden te hebben kan ik nog altijd de code niet wissen,en heeft de auto geen vermogen. Iemand een idee wat dit is?Of ligt het aan de afstelling van de krukassensor,die vlg mij juist afgeregeld staat?Hoe stellen jullie die af?(Client vertrekt woe op reis!)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Was het niet toevallig klopgrens van een bepaalde cilinder?
Vaak zit de oorzaak dan in de verstuiver.
De code verdwijnt niet eerder dan je de verstuiver opnieuw hebt ingeleerd met de 16 karakters.
Komt na het inleren van de verstuiver de code weer terug dan zit er niets anders op dan de verstuiver te vervangen.
idd,het is cil 4 vlg wds
is dat er geen waarvan de computer kunt herprogrammeren???? Ik heb er zo twee gehad met zulk probleem en na herprogrammatie alles kits.
bedankt ,heb zonet allemaal de verstuivers opnieuw ingeleerd en lampje is uit,zou dan toch de oorzaak te wijten zijn geweest aan slechte kwaliteit vd brandstof,waardoor de verstuivers ontregeld werden door slechte verbranding?of zou het iets te maken hebben met het probleem van vorige week toen wds de fout meldde van een slechte nokkenassensor of mssn een slecht afgestelde krukassensor(inspuittijdstip veranderd hierdoor waardoor motor hard kan nagelen)graag reaktie ,groeten fordis
Nee dit is waarschijnlijk gewoon een fout in de verstuiver, heeft niets te maken met de vorige storingen of verkeerde brandstof.
Het kan nu best zo zijn dat de klant ,met dezelfde klacht nog weer terug komt.
Dan moet je gewoon de verstuiver vervangen helaas.
Nokkenassensor komt wel vaker voor, als die storing er in zit wil de auto vaak niet aanslaan.
Is nu waarschijnlijk een grijze in gekomen.
idd een grijze ingekomen,en heb er vandaag zo'n 60km mee gereden en alles leek ok,hopelijk blijft dit zo.Anders wordt het vervangen vd verstuiver....Groeten
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar