close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Focus C-Max: gegier bij de motor

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 16v

wij hebben sinds kort las van gegier bij de motor.. met name aan de multi-riem kant.. we zijn naar de garage geweest en die zeiden dat de spanrol kapot was. daar hebben we dus de spanrol vervangen lager was nog niet stuk maar had al wel speling. maar het gegier is er nog steeds. toen zijn we verder gaan kijken en bleek dat de waterpomp aardig was speling had en toen we die uitelkaar hebben gehaal was een kant van de lager ook verkleurd door warmte. de water pomp hebben we ook een nieuwe ingezet. maar het gegier was nog niet over dus zijn we weer naar de garage gegaan en deze zei dat het nu de dynamo was. we hadden de dynamo er al onderweg gehaald en toen niet gevoeld wat op slijtage kon lijken maar voor de zekerheid hebben we hier nieuwe lagers in gezet.. maar je raad hem al: het gegier is er nog..

heeft er hier iemand nog iedeën wat het verder kan zijn en hoe het kan dat zoveel lager slijtage vertonen??

Groetjes wouter

Geplaatst door

wouterpuister (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

kan het misschien ook zijn dat er in het koelwater systeem is verstopt zit.. een klep die blijft hangen ofzo. want we hebben de motor zonder multi riem laten draaien en toen was het gegier weg en omdat er verder ook niets mis is met de dynamo en waterpomp. het is ook zo dat hij niet direct begint te gieren maar maar hij loopt 1 seconde stationair en dan begint het(mischien dat de koeling dan net op druk is ofzo..)

wouterpuister 0

16 jaar

om uit te vinden of het de waterpomp is of de dynamo kan je het volgende proberen:
haal de multiriem er af en drijf alleen de waterpomp aan met een oude panty (nylonkous)
en doe dat ook met de dynamo.
doe dit dan dan buiten de spanrol om.
zo kan je het een en ander uitsluiten.

mvg,
Hans.

Hans4040 1285
badge vip badge

16 jaar

ik heb het vandaag ff geprobeerd maar bij beide is het opeens over.. ik heb ook even verder gekeken naar de thermosstaat en deze bleek ook niet goed te functioneren dus zonder thermostaat geprobeerd maar dit hielp ook niet veel.. ik wil volgende week even kijken of ik die dynamo ook kan laten nakijken ergens.. mischien dat hij toch net ergens aanslijt ofzo..

wouterpuister 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.