close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Ka: Homokineet vervangen

Bouwjaar: 1998

De Ford ka van mijn vriendin kraakt als het stuur naar links staat en je weg rijdt. Dat wordt dus de homokineet vervangen. Is dit zelf een beetje te doen?? En kan ik ergens op internet vinden hoe dat moet?? Alvast bedankt!

Geplaatst door

Smannuh (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

dit is vrij pittig hoor

schuiten 0
badge

17 jaar

dit is vrij pittig hoor

schuiten 0
badge

17 jaar

1. N.B.:
Zuigerstang met inbussleutel tegenhouden.

Veerpootmoer vijf omwentelingen losdraaien.

Zuigerstang met inbussleutel

Veerpootmoer

2. Wielmoeren en moeren - aandrijfasstomp losdraaien.

1 Verwijder de borging van de moer van de astap en draai deze met steeksleutel SW32 los.

2 Wielmoeren

3. Breng de wagen omhoog.

4. Dwarsgeplaatste wieldraagarm en voorwiel verwijderen.

5. Verwijder de klembanden van de beschermbalg en gooi deze op milieuvriendelijke wijze weg.

Schuif de beschermbalg terug op de steekas.

Verwijder het vet.

6. LET OP:
De binnenste koppeling mag niet meer dan 18º worden gebogen, de buitenste niet meer dan 45º.

Verwijder de steekas uit de homokinetische koppeling.

Spreid de borgring en houd deze in die stand.

Druk de fuseedrager voorzichtig naar buiten en trek de steekas naar buiten.

Til de steekas op.

Verwijder de borgring uit de homokinetische koppeling.

7. Verwijder de moer van de astap en verwijder de onderlegring.

8. Verwijder de aandrijfasstomp m.b.v. de trekker uit de wielnaaf.


Aanbrengen

1. Algemeen

Vervang alle borgringen, zelfborgende moeren en klembanden.

2. Trek de astap in de wielnaaf.

Breng de onderlegring en de moer van de astap aan.
3. LET OP:
De binnenste koppeling mag niet meer dan 18º worden gebogen, de buitenste niet meer dan 45º.

N.B.:
Zorg ervoor dat de borgring goed vastklikt.

Breng de steekas in de homokinetische koppeling aan.

Schuif de steekas in de homokinetische koppeling totdat de borgring aangrijpt.

4. Maak de neerdrukker voor speciaal gereedschap 14-044.

Materiaal: aluminium of plat staal.
5. Vul de homokinetische koppeling met nieuw hoogbestendig vet (Ford specificatie WSD-M1C230-A).

N.B.:
Span de 0,8 mm dikke klembanden van de beschermbalgen met 12 Nm op en de 1,1 mm dikke klembanden van de beschermbalgen met 20 Nm.

Hoeveelheid: 40 gram per zijde.

6. Breng de beschermbalgen in de inbouwpositie en bevestig deze m.b.v. de spanbanden van de beschermbalgen.

7. Positioneer de neerdrukker in het speciaal gereedschap.

8. Positioneer het speciaal gereedschap dusdanig, dat de werkstukaandrukker op het kabelklemhoofd ligt.

9. Span de klemband van de beschermbalg op met het speciaal gereedschap.

10. Wieldraagarm en voorwiel aanbrengen.

11. Laat de wagen zakken.

12. N.B.:
Gebruik steeksleutel SW32.

Haal de wielmoeren en de moer van de astap aan.

1 Haal de moer van de astap op 270NM

2 Wielmoeren 85NM

13. N.B.:
Zuigerstang met inbussleutel tegenhouden.

Veerpootmoer aanhalen.46NM
dit is de originele beschrijving

gr paddo

paddo 0

17 jaar

dus zoals Schuiten al zegt is pittig klusje

paddo 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Ka of stel zelf een nieuwe vraag.