Hallo,
Sinds een paar maanden zijn wij de eigenaren van een escort clipper 1800 Zetec.
Prima auto, alleen kampen we met het volgende.
na de start sochtends slingert het toerental tussen de 800 en 1200 rpm, dit is over als de motor warm is.
Als ik gas geef net het starten slaat de motor af.
Tevens rijd de auto prima bij half en driekwart gas, maar houdt ie vreselijk in bij vol gas, het is net alsof de auto op 3 poten loopt.
Ook trekt de benzinetank vacuum, en er zit een dop op "ohne luftung"
Iemand enig idee?
Vriendelijke groet, Jasper
Je hoort dan trouwens ook iets tikken onder de kap :/
Hij start overgins altijd zonder problemen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het schommelen zal hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt worden door de stappenmotor.
Reinigen kan,maar beter is om hem te vervangen.
Inhouden kan diversen dingen zijn..
Mijn vermoeden is de lmm of de lambdasonde..
Trek van allebei maar eens de stekker af en dan gaan rijden(1 per keer)waarschijnlijk merk je wel welke kapot is de auto zal vaste waarden pakken voor de sensor die je er af trekt.
Groet,
Koen
Tikken kan veroorzaakt worden door de kleppen(welke olie zit erop?)
Tikken is niet van de kleppen want komt alleen voor als ik vol vermogen vraag en de auto dus gaat hakkelen en stotteren.
Heel af en toe heeft ie het niet en is de auto net een raket....
Olie is 5w30, start altijd perfect koud.
Ga eens die stekkers eraf trekken. wellicht zit daar de oplossing, maar waarom trekt de tank dan vacuüm?
Bedankt voor je snelle antwoord.
-Jasper
15 jaar
Tankdop kan kapot zijn,maar het lijkt me niet de oorzaak van je problemen.Je zou deze kunnen wisselen voor 1 van de sloop(ook sleutel meenemen)
Denk de lmm.
tikken kunnen toch de kleppen zijn,omdat de motor niet goed loopt op dat moment.
Olie is inderdaad de juiste ford is daar erg gevoelig voor.
Groet,
Koen
15 jaar
He, contoleer je inspuit/benzine pomp, deze maakt een negatieve druk in je tank onderdruk, terwijl normaal gesproken een overdruk van 1bar moet worden gemaakt.
Als je je tankdopje eraf draait moet er druk naar buiten komen, als er lucht naar binnen gezogen wordt zou daar wellicht je probleem kunnen liggen. Vraag na of je vacuum moet hebben of juist niet. Het stotteren kan door vele dingen komen, afstelling van benzine/lucht, lambdasonde, of ontsteking.
Ook kan het zo zijn dat je inspuit of carburateur gedeeltelijk dicht zit. Daar krijg je inspuit/carb reiniger voor, die doe je in je tank maar persoonlijk zou ik zeggen ver leeg rijden, erin doen, en dan rijden tot het lampje aangaat en voltanken.
Als je een computer in je auto hebt liggen zou je deze kunnen laten uitlezen i.v.m logfiles, ook je auto slaat op hoe jij gereden hebt! en wanneer je veel of weinig verbruikt.
Laat ook meteen even je katalysator checken op verstoppingen, heb je dat ook weer gehad want ik zie het de laatste tijd steeds vaker voorkomen dat auto's inhouden door verstoppingen en ect.
Success
Sudoma
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar