Een half jaar geleden is de waterpomp kapot gegaan, logischerwijs werkte de kachel daardoor ook niet meer goed.
Maar nu zit er een nieuwe waterpomp in maar de kachel werkt nog steeds beroerd terwijl hij voor de pomp kapot ging altijd prima functioneerde.
Om het systeem te ontluchten heb ik de dop van het expansietank losgedraaid en de motor zo lang laten lopen dat de ventilator aansloeg, ik heb in de slangen van de kachelradiator geknepen om eventuele luchtbellen te verwijderen.
Maar een van de kachelslangen word redelijk warm maar de ander blijft lauwtjes.
Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen?
Want het begint nu toch wel frisjes te worden in de auto :-\
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
werkt je kachelbediening wel??ik bedoel als jij je kachel op warm zet gebeurt er dan achter de knoppen ook wat
Ja als je een beetje snel de knop van warm naar koud en andersom zet dan hoor je wel duidelijk een soort klep om klappen.
De ventilator en alles werkt ook gewoon.
En ik merk ook wel verschil als ik hem van koud naar warm zet dan word hij wel lauwtjes maar daar blijft het dan ook wel.
13 jaar
worden je andere waterslangen wel warm ,en je temp .meter staat die wel op warm,m.a.w is je thermosstaat goed
13 jaar
[quote=robby10030]worden je andere waterslangen wel warm ,en je temp .meter staat die wel op warm,m.a.w is je thermosstaat goed[/quote]
Alles word goed warm alleen een van die 2 slangen van de kachel blijft lauwtjes.
De koelsysteem temperatuur is volgens mij verder wel goed aan de meter te zien.
De thermostaat heb ik een halfjaar geleden nagekeken omdat ik dacht die defect was maar het bleek toen de waterpomp te zijn.
13 jaar
wat was er kapot van je waterpomp???kan zijn dat er schaafsel van je pompwiel je kachelradiator verstopt heeft,je kunt proberen de kachelslangen los te maken en met waterslang tegengestelde richting te spoelen,als je tenminste zeker van bent dat de kachelbediening ook daadwerkelijk de kachel bediend
13 jaar
Al die schoepjes waren van de kern afgebroken maar dat was aan een stuk afgebroken dus geen losse stukjes van de schoepen die in het koelsysteem terecht zijn gekomen.
Maar ik heb er nog wel een paar weken hele kleine stukjes mee gereden dus er zou misschien toch was schaafsel of zo in kunnen zitten.
Dan ga ik dat doorspoelen maar eens proberen, moet ik dat dan via de koudste kachelslang doen?
13 jaar
sjeepie, je hoeft niet telkens te herhalen wat robby zegt....gewoon direct antwoorden volstaat.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar