Beste allen,
Sinds twee maanden loopt de motor te warm. Het is een oud beestje, maar een best wagentje. Gewoon voor er bij. Lijkt erop dat ik hem niet goed ontlucht krijg. Er is onlangs een nieuwe waterpomp opgezet als ook een nieuw thermostaathuis, nieuwe radiateur en nieuw expansievat. Systeem voor vervangen van nieuwe delen doorgespoeld.
Onderste radiateur slang blijft koud als ik ga rijden. Kom ik boven de 80 km/pu loopt de digitale meter op naar bijna volledig hoog. Rijd ik door dan komt het lampje van de temperatuur in. Koel in draait overigens ook.
Wordt er zo langzamerhand een beetje moedeloos van. Als het lucht is wat kan ik er dan nog meer aan doen. Is er iets anders aan de hand. Kachel wordt goed warm en koelwaternivea blijft keurig op peil.
Dank voor het meedenken.
Groet Leroy
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Koppakking al gecontroleerd?
Nee. Maar verlies géén druppel koelwater. Moet toch ergens blijven dan. Géén uitlaatgassen in koelwater. Géén koelwater bij olie ......
2 jaar
Thermostaat zit wel goed gemonteerd?
Nieuwe thermostaat. Zit bij Ford compleet in nieuw huis. Kan weinig fout aan gaan.
2 jaar
Vorige week nieuwe motor in gehangen omdat ik van een lekke koppakking uitging. Alles nieuw overgezet qua koelaanbouwdelen. Wederom na grote proefrit warm lopen motor. Bovenste radiateur slang heet. Onderste koud en de verwarming lekker warm. Vermoed ondanks nieuwe thermostaat huis toch hier het probleem. Wil nu thermostaat uit huis halen en kijken wat hij dan doet. Iemand anders nog een idee?
2 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Fiesta of stel zelf een nieuwe vraag.
2 jaar