close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford TRANSIT CUSTOM: Kopdichting

Bouwjaar: 2017, Brandstof: Diesel, Motorinhoud (cc): 1995, Vermogen (kw): 96

Fors Transit Custom, kopdichting stuk volgens Ford dealer, auto heeft iets van een 130.000 km en is amper buiten de garantie periode, volgens dealer komt Fort niet tussen in de kosten wat ik niet normaal vind
Kan toch niet, onderhoud volgens boekje bij dealer auto pas van maart 2017

Geplaatst door

Xtrailer (0)

al 10 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Een koppakking gaat niet zomaar stuk, daar is vrijwel altijd een reden voor, bv. een koelprobleem met daarna een te warm gelopen motor of iets dergelijks.
Zijn ze er al achter wat de oorzaak is geweest en waarvan heb je last: heb je compressieverlies, olie in het water, water in de olie, water in de verbrandingsruimte enz.?

Heino4267 660

5 jaar

Goede morgen, &least bedankt voor de shelled reactie
Op 26/09 werd onderhoud gedaan bij Ford, op 02/10 aan de kant met melding op dashboard TEMPERATUUR MOTOR TE HOOG

VEILIG STOPPEN

ONDERHOUD NU


raar was wel dat de temp meter gewoon beneden de 60° was, op foto zie je hoe die normaal moet staan

van ons lag die gewoon plat aan die 60°, dat was niet normaal


koelvloeistof pot leeg, geen vloeistof op de grond of zo, olie normaal van kleur en volgens de pechdiensten die koelvloeistof heeft bijgevuld en achterop heeft gereden, geen witte rook.
Speciaal nee????

Xtrailer 0

5 jaar

Als alle koelvloeistof weg is, staat de koelvloeistofsensor ook droog: die geeft daardoor geen te hoge temperatuur aan in je dashboard.
De vraag is wat het koelvloeistofverlies heeft veroorzaakt (een gescheurde slang of zo?), want de kapotte koppakking kan net zo goed een gevolg zijn van de oververhitting.
Zodra de oorzaak is gevonden, zou je DAT eens kunnen bespreken met je garage:

Heino4267 660

5 jaar

[b]Beste Xtrailer

De activiteiten van Problemcar richten zich voornamelijk tot het oplossen van technische problemen.
Onze activiteiten bestaan niet in het discussiëren / behandelen van juridische zaken, hierin kunnen wij helaas niets voor u betekenen.

Account Beheer
Problemcar[/b]

Net langs geweest bij Ford dealer, zij hebben een cilindertest gedaan om vast te stellen dat het idd de koppakking is die het heeft begeven. Blijkbaar is de koelvloeistof verdwenen mee met de verbrandingsgassen. Volgens de hoofdmechanieker is het normaal dat er geen witte rook meer te zien is door de aanwezigheid van de roetfilter.
Zij wachten nu op de reactie van Ford maar verwachten niets of niet veel.

Xtrailer 0

5 jaar

Goed nieuws, toch gedeeltelijk goed, Ford is akkoord om de kosten van de onderdelen voor hun rekening te nemen. Blijft nog een slordige 1500 EUR excl. BTW over voor de werkuren, hopelijk wil de dealer nu ook nog een duit in het zakje doen.
We zullen nog wel zien en hopen op de goodwill van deze mensen.

Xtrailer 0

5 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Transit of stel zelf een nieuwe vraag.