1.9 TDi 110pk, 3 weken geleden multi-V-riem die alternator en airco aandrijft vervangen... was een vrij recente riem en had en eigenaardige plotse breuk... vastgesteld dat de veer van de spanrol stuk was en die dus ook vervangen. Motor liep weer goed zonder rare geluiden of kadulslaande poelies. Nu na 1.000km rijden, slechts 3 weken geleden is de nieuw mult-V-riem weer plots gesprongen. Compressor airco, spanrol en alternator draaien nu allen vrij rond, bij starten motor (zonder multi-riem) lijkt krukaspoelie ook mooi mee te lopen.Heeft iemand dit ooit meegemaakt of enig idee wat de oorzaak kan zijn?
Hoe kan je het vrijloopriemschijfje van d alternator controleren, zou dit sosm af en toe griperen?
dank voor alle tips
stef
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Stef,
De vrijloopkoppeling van de dynamo is zeer waarschijnlijk. Hoe controleer je deze. Eigenlijk vrij simpel. Pak de poelie vast draai hem een kant op. Als je plotseling andere kant opdraait moet hij vrijlopen. Hij moet een kant op sperren en andere kant op vrijlopen. Poelie is los te vernieuwen kost ongeveer 95,- euro. Succes.
Gr. Carlo
Ik heb poelie van alternator vervangen, deze was inderdaad vast komen te zitten. Voorlopig draait motor nog steeds soepel. Bedankt voor je reactie.
stef
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Galaxy of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar