Na een koude start slaat de motor altijd na een paar 100 m af. Nog enkele 100-en meters tobben en het probleem doet zich niet meer voor. Lange tijd was het alleen dat de motor direct na de koude start trilde (op 3 cilinder lopen?) en na paar minuten of korte stukje rijden. Nu is het afslaan erbij gekomen. Nieuwe bougies, en injectoren ultrasoon gereinigd helpen niet. Auto is in perfecte staat van onderhoud, 160.000 km gereden en motor wordt nooit zwaar belast of hoog in toeren gereden. Wie kan mij verder helpen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
welke olie zit erin?
ventiel in de cilinderkop vervangen en dunne olie 5 w 30 was ooit een brief van bij Ford
[quote=fordmannetje]welke olie zit erin?[/quote]
Er zit 10W40 half synthetic motorolie in zoals is voorgeschreven (H-base, mijn grossier) bij 100.000 km of meer op de teller. Ik lees ook in een ander commentaar over 5W30 olie die door Ford is voorgeschreven middels een technische wijziging aan Ford dealers. Dank voor de tip!
[quote=jan4989]ventiel in de cilinderkop vervangen en dunne olie 5 w 30 was ooit een brief van bij Ford[/quote]
Oke, motorolie gaan we binnenkort verversen en de carterventilatieklep (volgens mij is dat het bedoielde ventiel) gaan we vernieuwen.
Zodra actie ondernomen melden we het resultaat. Voor zover dank!
10w40 is dus de verkeerde olie
hierdoor krijg je problemen met de hydraulische klepstoters
en nee niet de carterventlatieklep!
deze heeft er niks mee te maken
hij bedoelt de oliedrukregelklep in de cilinderkop(daar is een sevicebrief van.
ook nieuw type klepstoters gelijk vervangen.
klopt oliedrukregelklep kon er even niet op komen , heb nog zitten kijken naar de tsb maar kan hem zo 1 2 3 niet vinden
succes
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar