close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Ka: Krakend Geluid Voorzijde Van De Vering

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 13i

Mijn Ford Ka Maakt Aan De Voorzijde Een Krakend Geluid Van De Vering Als Ik Over Een Drempel Of Oneffenheden Op De Weg Rij
Ik Vind Dit Een Erg Storend Iets
Wie Weet Wat Dit Is En Wat Kan Ik Hieraan Doen

Geplaatst door

ronnie64 (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Stabilisatorrubbers , draagarmrubbers , in principe alle bewegende delen in de ophanging kunnen dit veroorzaken , als je de auto met de hand inveerd kun je het dan ook horen ? anders even met 2 man , de 1 duwen en de ander luisteren.
Wat heb je zelf al ondernomen ?

kaleido 1 6875
badge vip badge

10 jaar

Ik heb nog niets ondernomen, maar ga eerst proberen wat jij zegt
Laat je nog wel wat weten

ronnie64 0

10 jaar

Ik heb vanavond de auto vertikaal op en neer geduwd en het krakende geluid is dan te horen
het geluid komt ergens onder de schokbreker of lager vandaan

ronnie64 0

10 jaar

Nu met 2 man , dan moet het te vinden zijn , droge fuseekogel kan ook nog.

kaleido 1 6875
badge vip badge

10 jaar

ook met 2 man niet 100% te horen waar krakend geluid precies vandaan komt

ronnie64 0

10 jaar

ik ben vanmorgen bij een uitlaat garage geweest en het blijkt toch de draagarmrubbers te zijn die het vervelende krakende geluid veroorzaken

ik heb de draagarmrubbers met siliconenspray ingesprayt en het resultaat is dat het krakende geluid voor 90% verdwenen is.

GELUKKIG, als het probleem op te korte termijn weer terug komt dan laat ik toch de draagarmen vervangen.

IEDEREEN NOG BEDANKT VOOR REACTIES

ronnie64 0

10 jaar

Alleen de rubbers vervangen is voldoende. De oude eruit slopen, en nieuwe erin laten persen. Scheelt je veel geld, vooral omdat het een bj 97 is. Op internet kan je rubbers al voor 20euro in totaal vinden van Moog of Delphi, voor mijn Fiesta hetzelfde gedaan.

Hierna wel laten uitlijnen!

RMF 0

10 jaar

Het kraken is op dit moment weg
Mocht het toch weer gaan kraken '
Dan laat ik er meteen. Immitatie draagarmen op zetten. Is denk ik sneller gedaan

ronnie64 0

10 jaar

Moog , allen gebruiken als je niet teveel km maakt , qualiteit is niet super.

kaleido 1 6875
badge vip badge

10 jaar

nou de orginele draagarm met is ook niet super

auto heeft pas 65000 gelopen

ronnie64 0

10 jaar

Draagarmen zijn wel sneller, maar als de oude er nog goed uitzien is het zonden om te vervangen, vind ik dan. En het is maar hoeveel je uit wilt geven. In mijn geval vond ik het zonde om voor een bj2000 nieuwe draagarmen van 80e p/s te kopen, terwijl rubbers mij maar 10e hebben gekost.

En idd, wat is origineel? Als je aan een dealer vraagt welke merk ze gebruiken zeggen ze origineel, maar uit eigen ervaring weet ik dat dat onzin is. De onderdelen zijn in samenwerking met een bekende fabrikant gemaakt, maar niet door hun zelf. De motorolie ford formula is eigenlijk gewoon castrol olie bijv.

En een koppelingssetje die ik nodig had, in Almere werd origineel gezegd, maar in Amsterdam bij een dealer zeiden ze dat het een setje van LUK is. Dus ja, daarom koop ik weinig tot niets bij dealers omdat, je dezelfde setjes op internet goedkoper kan kopen.

RMF 0

10 jaar

ja dat klopt ook wel dat alleen rubbers goedkoper zijn, alleen de rubbers moeten in de draagarm geperst worden met een apparaat is mij verteld

ronnie64 0

10 jaar

Ja niks bijzonders hoor. Iemand die handig is kan het binnen no time erin persen. Meestal moet ook alleen de grote rubber vervangen worden, bij mij was dat ook het geval. Het duurt misschien even om de draagarmen los te krijgen, door bouten die vastzitten etc. Bij mij was er één zelfs afgebroken.

Zou het zelf goedkoop mogelijk houden, vooral omdat je daarna nog moet laten uitlijnen.

RMF 0

10 jaar

Ik heb hetzelfde probleem met een focus uit 2011, net tweedehands van de dealer. Al terug gegaan om te laten sprayen, maar hoor het nog steeds. Is het schadelijk voor de auto? Of alleen irritant?

Rogier even een eigen topic beginnen .
Alleen irritant en garantie toch , dus laten vervangen voordat het wel schade oplevert.

kaleido 1 6875
badge vip badge

10 jaar

Als er speling is kan er gegeven moment wel wat misgaan, en anders is dat gekraak natuurlijk irritant.

RMF 0

10 jaar

bij mij is het kraken even weg na het insprayen van de rubbers, is alleen de vraag voor hoelang, maar als het na een paar weken weer terug komt dan laat ik de rubbers toch vervangen

ronnie64 0

10 jaar

Als ze nooit of lang geleden zijn vervangen, zou ik ze gewoon vervangen.

RMF 0

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Ka of stel zelf een nieuwe vraag.