Ford Focus: Motor afgeslagen, niet meer te starten

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.8 TDDI

Tijdens het rijden is de motor afgeslagen, hierna niet meer te starten. Het motorcontrole lampje gaat ook niet branden. Tot nu toe nooit problemen gehad, altijd starten, nooit geen walm en mooi lopen. Auto heeft bijna 270K gelopen.
Ik verdenk de brandstofpomp, maar krijg de storingscode niet uitgelezen met een standaard OBDII scanner. Ford gebruikt toch J1850 PWM, of is dat bij latere types?

Heb voor de zekerheid brandstoffilter vervangen. Brandstofpomp krijgt diesel, alleen als ik de leidingen op de verstuivers iets losdraai lijkt de druk aan de lage kant. Wordt de pomp soms niet aangestuurd of zou de ECU van de pomp zelf defect zijn?

Zijn er behalve een storingscode uitlezen nog spanningen die ik kan meten op bv de pomp, of zijn er nog andere mogelijkheden behalve de pomp die ik kan checken?

TomdeB

Geplaatst door TomdeB (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Focus? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

anoniem-1573996169 (0), 15 jaar geleden

als je er remmemreinger of startpiloot inspuit,in het inlaat gedeelte wil hij dan wel aanslaan,zo ja vermoed ik dat hij ergens leiding lekkage heeft en lucht naar binnen trekt,heb jij er zo'n zwart pompje opzitten op je filter,deze membramen gaan namenlijk vaak kapot.

Postie (0) PRO, 15 jaar geleden

Tddi kan je niet uitlezen met een standaard kastje.
Zit geen obdII op.
Andere uitlezer gebruiken.
Denk dat de pomp defect is of idd de electronica van de pomp.

TomdeB (0), 15 jaar geleden

Heb hier nog wel een uitleesapparaat waarmee ik oudere Fords uitlees (tot 96 - 99).
Kan ik die dan nog gebruiken voor een TDDI en zo ja, op welke pinnen?
Nog gecheckt of er toch lucht in de pomp zat met vacuumpompje op de retour, geen lucht erin.
Ook heb ik spanning (12V) staan tussen pin 6 en 7 van de pomp.
Zou ik misschien nog iets met een scoop kunnen meten, die heb ik hier wel liggen.

Willem12089 (0) PRO, 15 jaar geleden

POMP wil nog wel eens kapot gaan.

Willem

TomdeB (0), 15 jaar geleden

Probleem inmiddels opgelost, was pomp.
Had eerst nog met scoop krukaspositiesensor gechecked, ok.
Bij stuursignalen van computer naar pomp (pin 4 en 8) bleek het stuursignaal van pin 4 af te wijken (geen blokgolf).
Pomp inmiddels vervangen door vrijgegeven ruilpomp, loop weer als een zonnetje.
Op naar de 5 ton met die Focus.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.