close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford MONDEO: motor defect?

Bouwjaar: 2003, Brandstof: LPG, Motorinhoud (cc): 1800, Vermogen (kw): 92

Tijdens het rijden had ik geen warme lucht van de kachel en dacht dat het aan de elektronische instelling lag want de temperatuurmeter stond goed
Ongeveer 500 meter voor de afrit van de snelweg ging het managementlampje aan en sloeg de temperatuurmeter plotseling wisselend uit naar rood en koud en tevens een tikkend geluid gehoord
Motor sloeg af en heb deze nog geprobeerd te starten maar tevergeefs
Auto uit laten rijden en langs de weg geparkeerd
Er kwam toen een witte rook onder de motorkap uit
Anwb ter plaatse laten komen die een gescheurde waterslang constateerde en dacht dat de koppakking er wel uit zou liggen
Nu blijkt dat er na het herstellen van de waterslang en het verwijderen van de bougies alle vier de cylinders vol water staan
Zou dit echt alleen maar een koppakking zijn?
Graag uw raad en/of reaktie

Geplaatst door

rimimala (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Alle 4 vol water , lijkt me stug dat de koppakking op 4 plaatsen compleet doorgeslagen is.
Kijk eens even waar er een waterslang op je inlaatspruitstuk zit of ergens anders waar er koelwater via je inlaat de motor in kan komen , ik denk namelijk dat daar het koelwater binnenkomt.
Dat er zoveel water de motor in is gekomen is niet goed voor de motor , hydraulisch slot , met kans op schade aan drijfstangen en lagers , tikkend geluid was een voorbode.
Anders even het koelsysteem afpersen , dan weet je waar het probleem zit.

Bedankt voor de reactie
Ik zal er eens naar gaan kijken maar ik schrik een beetje van de kans op schade aan drijfstangen en lagers etc.
Want dan is de motor zo goed als total loss
Er zat overigens geen water aan de peilstok dus dan zit het niet in het onderblok denk ik

rimimala 0

8 jaar

Ik heb een vergelijkbaar geval (ook slang eraf geklapt) meegemaakt waarbij het blok zo heet was geweest dat de kop meer dan een halve mm kromgetrokken was, met als gevolg dat de koppakking nergens meer afdichtte en er in alle 4 de cilinders koelvloeistof stond. In dat geval is een ander blok waarschijnlijk de beste oplossing. Kop lichten en je weet het.

Als er een slang scheurt en je in één keer alle water verliest zie je dat meestal pas veel te laat op de meter omdat de sensor ook droog valt. Je weet zelf het beste hoe lang je nog hebt doorgereden nadat de kachel uitviel...

MDZNL 60

8 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.