Ik reed vandaag op snelweg ik wilde 120 rijden en toen sloeg die op motorstoring.
Moet zeggen dat ik zoiezo de auto al niet heel goed vind doortrekken.
Heb toen accu losgetrokken.
Maar storing kwam later weer terug en de radio(travelpilot)is er ook mee gestopt.
Weten jullie mischien wat het kan zijn?
Anwb heeft de auto wel doorgelezen stonden veel oude problemen op alleen de onderste twee zag die terug toen hij alles had gewist.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
En welke storingen waren dat? Liefst exacte tekst en/of nummer.
Overigens echt oud waren die andere storingen nu ook weer niet.
Bij een normaal gebruikspatroon worden fouten die niet meer optreden na een week of 3 a 4 weer gewist.
Dat is: ALS die storingen niet gewist werden door het loshalen van de accu.
Wanneer werd er uitgelezen door de ANWB? Voor of na het loshalen van de accu?
Anwb heeft erna gemeten dat accu los was.
Alleen heb ik nadat accu los heb gehad gereden en toen sloeg die weer op storing.
5 jaar
Dan zijn dus de foutmeldingen van de motor hoogstwaarschijnlijk relevant (allemaal).
Er is een probleem met de dynamo die wordt aangestuurd door de motor-computer.
Er is een probleem met de koppelingsschakelaar.
Er is een probleem met de processor van de motor-computer.
De raildruk (hoge druk) is te laag.
Daar zitten toch wat zware fouten bij. Met name de raildruk (mogelijk probleem met de hogedruk pomp).
En dan nog de fout op de processor van de motor-computer. Als dat zo is dan moet die motor-computer vervangen worden.
Ik zou de dealer de diagnose laten doen. Misschien heb je mazzel en is er ergens een probleem met de kabelboom.
Bedankt ervoor de anwb had storingen allemaal gewist.
Toen kwam alleen nog maar de onderste twee naar voren.
Dynamo is toen vervangen ongeveer 4 maanden geleden
5 jaar
Bij deze grote hoeveelheid storingen "ineens" lijkt mij dat een versleten accu wel eens de achterliggende oorzaak kan zijn (een te hoge inwendige weerstand, terwijl je er nog wel gewoon mee kan rijden en starten). Dat kan "ineens" de raarste foutmeldingen veroorzaken.
Als dit zo is, zou je wellicht een hoop kosten kunnen besparen door de accu (tijdelijk, voor proef) te vervangen door een nieuw exemplaar, zéker als de accu al oud zou zijn. Of dit de oorzaak is weet je dan al vrij snel als de foutmeldingen meteen terugkomen of juist wegblijven.
5 jaar
Ja ik ga morgen weer stuk rijden kijken of die het vol houd.
Maar in feite zouden alleen de onderste twee fouten het probleem moeten zijn.
Hebben jullie mischien ook nog tips om auto zelf uit te lezen.
Goedkoop apparaat ofzo.
Want moet zeggen vond mooi hoe se anwb hem uitlas.
Alvast bedankt
5 jaar
Hebben jullie mischien tips met wel apparaat ik zelf mijn auto kan uitlezen?
Want zou me wel schelen als ik dat zelf kan.
5 jaar
Je hebt de keuze uit 2 basis mogelijkheden:
1. Een algemene EOBD/OBD2 scanner (wel 1-tje kiezen die ook data laat zien + geschikt voor Can is)
Nadelen: Leest alleen de motor en een eventuele automatische of gerobotiseerde versnellingsbak uit. Geen ABS, Airbag, etc, etc.
Laat niet alle data zien die eigenlijk nodig is om sommige problemen op te lossen. B.v. wel actuele turbodruk, mmaar niet gewenste turbodruk.
2. Een specifiek Ford product (zie b.v.: https://forscan.org/home.html
Nadelen: vereist een specifieke interface (zie lijsten) en is duurder en moeilijker in gebruik.
Even navragen of jouw auto gesupport wordt door Forscan voor de aankoop!
Bedankt ja dan word de keuze voor mij lastig heb er niet zo heel veel verstand van jammer genoeg
5 jaar
Een heel veel voorkomend probleem is een kapotte teller unit, omdat hier heel veel van de communicatie van de auto/motor doorheen gaat krijg je de raarste onsamenhangende storingen.
Er komen haarscheuren in de solderingen op de print, met slecht contact tot gevolg.
https://www.youtube.com/watch?time_conti...
Je kan het eerst zelf even testen/bekijken volgens bovenstaande link.
5 jaar
Dankjewel kan ik zoiets solderen met normale soldeerbout of moet ik een speciale bout hebben.
En nog een vraag kan door zon storing bv ook dat auto slechter optrekt enzo?
Bv trap ik het gas in dat die niet doortrekt.
Gisteren gaf die deze als laatste storing aan.
5 jaar
Je tellerunit kan je vaak niet zelf repareren, omdat je (uitgezonderd defecte printsporen e.d.) eerst moet meten wat niet meer werkt en daarna pas kunt repareren.
5 jaar
Tja, je hebt nu ook een foutcode op de gaspedaalstand sensor.
Dat kon wel eens verklaren waarom de motor niet reageert op het gaspedaal.
Het signaal van het pedaal loopt via de teller ( HEC module) naar de ECU.
Bij haarscheurtjes in de solderingen van de grote connector staat deze foutmelding er eigenlijk altijd wel bij.
De solderingen zijn goed zelf te herstellen. Met een goede soldeerbout met een scherpe punt is het goed te doen.
Anders laten testen/repareren bij een bedrijf. Deze zijn met Google wel te vinden.
5 jaar
Nou ok verhaal compleet te maken.
Ik reed net de snelweg op.
Toen ging het handrem lampje branden dat rode lampje voor als het vriest en dat gele i lampje.
Ik auto aan de kant gezet sturen ging toen heel moeilijk en de lampen die gaan nu niet aan.
Knipperlichten doen het wel
Als ik rij dan gaat het lampje branden zonder riem je hoort dan ook niet geluid vanwaarschuwing.
Toen heb ik x auto uitgezet ging ik rijden bleef het accu lampje branden en lampen desen het niet.
Ik laat dalijk de anwb komen hopelijk dat ze
Me kunnen helpen
5 jaar
En moet zeggen gebeurt elke keer als ik de snelweg op rij. Of op de snelweg rijd
5 jaar
[quote=Mansie]Het signaal van het pedaal loopt via de teller ( HEC module) naar de ECU.
Bij haarscheurtjes in de solderingen van de grote connector staat deze foutmelding er eigenlijk altijd wel bij.
De solderingen zijn goed zelf te herstellen. Met een goede soldeerbout met een scherpe punt is het goed te doen.
Anders laten testen/repareren bij een bedrijf. Deze zijn met Google wel te vinden.[/quote]
Moet ik dan gewoon de punt op de soldering zetten of moet er extra tin bij.
Want ze
Liggen best dicht bij elkaar ben bang dat bv dan mischien tegen elkaar aankomt.
Alvast bedankt
5 jaar
Een andere optie zou nog een kapotte accu kunnen zijn, dit kan ook rare storingen veroorzaken, maar niet echt die U1900 fout.
Neem aan dat de ANWB de accu heeft getest?
Een klein beetje tin erbij met solderen is wel aan te raden.
Op YouTube is hier genoeg over te vinden.
5 jaar
Net bij de garaga geweest die denkt zelf dat de dynamo of de regeling ervan kapot is.
Ze zeggen dat het dan meerdere problemen kan opleveren bv ook de druk van injectoren.
Kan ik zon tellerunit gewoon omzetten?dus van een andere auto in mijn auto zetten? Zonder aanpassingen te doen.
Alvast bedankt
5 jaar
Hoe oud is je accu?
5 jaar
Ze hebben de accu doorgemeten die was goed.
Ze hebben gekeken naar de dynamo.
In begin gaf die te weinig spanning en na tijdje gaf die veel te veel spanning waardoor het lampje bleef branden.
Ik heb bedrijf gebelt waar ik dynamo heb gekocht heb ik een nieuwe van gekregen.
En deze heb ik er nu ook in gebouwd het is even afwachten wat die blijft doen
5 jaar
Nou heb de dynamo twee weken geleden vervangen.
Sindsdien geen probleem gehad
5 jaar
Het bleek brandstof filter te wezen deze vervangen rijd nu perfect
4 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
5 jaar