Probleem met een Ford Ka, moter start wel en blijft stationair ook lopen.
bij gas geven komt de motor niet op toeren en valt zelfs terug.
Rijden is niet mogelijk omdat hij nauwelijks kracht heeft om van de plaats te komen.
typisch is, dat er bij een koude motor iets meer vermogen is.
bougies zijn vervangen, kleppen staan goed, luchtfilter niet vestopt.
Het lijkt er op of hij niet voldoende benzine krijgt toch staat er achter het pompje bij de injectiestuk voldoende benzine, als ik dit losdraai loopt de benzine er uit.
Wie heeft een idee ?
Wat is een luchtmassameter ? kan zo'n motor (om te testen) lopen zonder de luchtfilter aangesloten te hebben ?
Wie kan mij helpen ?
gr. Ad
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als er nog druk staat op de injectierail, dan moet er brandstof uit spuiten, niet lopen/lekken.
Het klinkt als een brandstoftekort. Verstopt brandstoffilter/benzinepomp of defecte brandstof druk regelaar.
Pomp zit volgens mij in of vlak bij de tank, dus wat denk je dat het pompje is op de injectierail?
Foto mogelijk? Rond geval met een vacuüm slang aansluiting? Dan is het de druk regelaar.
Je kunt proberen om die vacuüm aansluiting op de regelaar los te halen en af te stoppen.
Dan krijg je misschien iets meer druk en dus iets meer benzine.
Of een klein beetje helpen met start-pilot om te testen.
Ik dacht dat deze geen luchtmassa meter heeft, maar een map (druk) sensor in het inlaat spruitstuk.
Maar je geeft niet aan welke motor je hebt.
Hé Oldford hartstikke bedankt voor je advies.
Als ik de brandstofdrukregelaar met de 2 inbusschroefjes losmaak zit er een groen rubber afdichtringetje.
Aan de onderkant zit de benzineleiding, een zijde gaat nar de injectie en de bovenkant is een vacuumslangetje.
Dus dit slangetje moet ik losmaken ! ga ik proberen.
Je hoort nog van me !
nogmaals bedankt.
12 jaar
ik ben bezig met een zelfde type of storing, alleen bij mijn is het zo dat als ie warm is dat ie wel stationaar loopt maar zodra je gas geeft komt ie tot de 2k rpm en dan valt ie bijna weer uit. en dan springt ie weer naar de 2k rpm. zelf heb ik dit soort storingen nog nooit voor de hand gehad/
tevens heb ik hem uitgelezen en kwamen er 2 storingen uit
p1000
p1479
op internet op gezocht wat dit voor storingen waren maar deze bleken normaal er in te zitten.
De brandstoffilter voor de tank heb ik losgemaakt, is niet verstopt kan ik zo doorheen blazen.
Als ik de auto start kan ik het toerental met gas geven slechts een klein beetje verhogen daarna valt hij gelijk terug.
-Heb het vacuumslangetje van 1 (zie foto) losgemaakt, maakt geen verschil.
-Heb een klein beetje benzine via de luchtfilter slang toegevoegd onder het lopen, dan slaat hij af.
-Als ik de drukregelaarschroefjes oplos spuit een beetje benzine eruit, kan de benzine pomp dan toch nog stuk zijn ?
[url=http://postimage.org/image/7vveewb79/][img]http://s18.postimage.org/7vveewb79/Ka_mo...[/img][/url]
Wat zou dit probleem kunnen veroorzaken ?
12 jaar
meet de druk van de pomp
Waar vind ik de benzinepomp bij zo'n Ka ? zit die in de tank ?
12 jaar
Welke druk moet de brandstofdrukregelaar tegenhouden, is het normaal dat de benzine constant via de retour blijft lopen.
Heb de drukregelaar uitgebouwd, ik kan er niet zomaar dorheen blazen (met mijn mond) doch met een beetje perslucht (ongeveer 1,5 barr) blaas ik er doorheen, is dat normaal ?
Als het niet hieraan ligt, wat kan het dan zijn ?
Motor start prima, loopt stationair, maar kan niet optrekken want gas geven gaat niet.
Wie heeft een tip ?
12 jaar
trek de stekker eens los van de luchtmassameter. je zal niet de eerste zijn met een kapotte luchtmassameter.
als hij dan wel goed loopt is de luchtmassameter of ernstig vervuild of helaas gewoon overleden.
succes
Lennart, de luchtmassameter kan het niet zijn, de rubber slang tussen motor en luchtfilter heb ik er vanaf.
Zou er misschien iets anders electronisch fout kunnen zitten ?
12 jaar
Zou toch eens de stekker van de luchtmassameter eraf halen zodat ie een vaste waarde aanhoud. Met aangesloten stekker zal ie blijven meten en verkeerde signalen versturen.
Grote kans dat de lmm defect is.
Postie, maakt geen verschil met of zonder lmm stekker erin.
Iemand dacht dat de lamdasonde stuk kon zijn ?? als ik deze stekker los maak is er een klein verschil in het regelmatig stationair draaien, verder niets.
Ik ga nu eerst eens onder de wagen kijken naar de catalisator en de uitlaat. zou die e.t. verstopt kunnen zijn ?
12 jaar
Ik heb het gevonden !!!!!
Nadat ik de uitlaat voor het flexible stuk had losgedraaid verbaasde het me dat hij veel minder geluid maakte dan je zou verwachten zonder demper.
Toen maar de 8 boutjes van het uitlaatspruitstuk 1 cm losgedraaid resultaat veel kabaal maar wel lopen en hogere toeren mogelijk !!
Dus waarschijnlijk is de catalisator verstopt.
Ben nu bezig met uitbouwen en dat valt niet mee, spruitstuk en catalisator is uit een stuk van 1/2 m met een bocht.
Waarschijnlijk moet ik eerst de radiator gaan uitbouwen, of weet iemand een andere methode om de catalisator open te maken ?
[url=http://postimage.org/image/bfmkhzyyx/][img]http://s12.postimage.org/bfmkhzyyx/sprui...[/img][/url]
12 jaar
ik zou eerst het gedeelte na de kat loshalen
een verstopte achterdemper komt regelmatig voor
Oplossing gevonden; de catalisator was verstopt.
waarschijnlijk het gevolg van een hoog oliegebruik en hierdoor koolafzetting in de uitlaat.
bedankt voor het meedenken.
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Ka of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar