close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Focus: na turbo vervangen problemen dat trekkracht weg is

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.6 tddci 110PK

hallo,

Mijn turbo is vervangen omdat hij extreem fluitend geluid maakte. de dealer heeft geadviseerd om de turbo te vervangen. Dit heb ik bij de dealer laten doen.

Nu heb ik mijn auto terug en heb ik het probleem dat ik soms de trekkracht mis. Na een rit van op de cruisecontrol begint hij ineens te stotteren. welvermogen geen vermogen.
Als ik de auto van contact haal en weer start doet hij het weer gewoon. Als ik de snelweg oprijd dan kan ik goed doortrekken. en als ik geluk heb rijd ik 120 aan het einde van de invoeg strook.
ben reeds bij de dealer geweest en zij kunnen geen foutmeldingen uitlezen. Ik krijg ook geen waarschuwing op het console of iets.

Heeft iemand een idee. Ik kom uit omgeving Arnhem.

Gr


rob

Geplaatst door

kamprob (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Heb je ook geprobeerd om storingen uit te lezen tijdens het rijden op het moment dat je geen vermogen hebt?
Want ook bij deze worden dus kennelijk de foutcodes "vergeten" als je het contact af zet.

oldford 0
badge

13 jaar

Dat kan ik niet zeggen. Ik weet niet wat ze bij de dealer hebben gedaan. Ikzelf kan dit niet uitlezen. Donderdag zou ik hier op aandringen bij de dealer. Ik heb zelf het idee dat de LMM beschadigd is tijdens het vervangen van de turbo. Hier gaan ze donderdag naar kijken. dan ga ik zelf wel mee met de proefrit.

kamprob 0

13 jaar

Aanvulling na vandaag bij de dealer te zijn geweest. Gelukkig konden ze een probleem vinden. Bij het stevig optrekken valt de motor dood. Ui de diagnose blijkt lage brandstof druk.

Ze hebben hiervoor mijn brandstof filter vervangen. Helaas is niet alles opgelost. Opweg terug naar huis begon de auto weer te stotteren. Wel vermogen / geen vermogen.
Dit probleem deed zich voor na dat ik een goed stuk met cruise control rustig 120 op de snelweg heb gereden. Als ik dan weer gas geef lijkt het een geluid te geven van een rotor die aanloopt als de power wegvalt. of de turbo die schuur oid. Iemand nog tips .......

kamprob 0

13 jaar

Zou direct weer terug gaan naar de dealer, geen enkel risico mee nemen. Kan best zijn dat het vacuumregelklepje defect is of er zit een slang verstopt.

Postie 0
badge

13 jaar

Auto staat weer bij de dealer :-(

kamprob 0

13 jaar

Auto weer opgehaald bij de dealer "nu hebben we het gevonden"
Vacuumregelklep vervangen.

Op weg naar huis zelfde probleem weer terug.

Maandag gaat de auto weer naar de dealer.....":-((

kamprob 0

13 jaar

Geen dtc's?

slayer1981 0
badge

13 jaar

Geen meldingen in display. Ik weet niet of de dealer wel codes heeft uitgelezen.
Ga er van uit dat ze dit bij de dealer wel doen en ook op acteren.

Gr

Rob

kamprob 0

13 jaar

Heb ik ook gehad, ook turbo vervangen, reed weg bij de dealer en geen power meer.kon echt geen weg oversteken. terug naar dealer en bleek dat de katalysator vol zat en dat dat een veelvoorkomend probleem was bij de focus. duur grapje en ze hebben ipv vervangen het binnenwerk v/d katalysator er uit gehaald. kan bij een diesel wel want dan blijf je bij een apk meting binnen de normen.
Probleem opgelost. suc6........

beunenco 0

13 jaar

Probleem doet zich niet constant voor. Ik heb zo nu en dan nog een probleempje. Dan moet ik even goed het gaspedaal intrappen en dan heb ik het gevoel alsof er iets opengaat en dan doet hij het weer goed.

Ik zal dit wel bij de dealer aangeven. kijken wat hun erop te zeggen hebben.

thanks

Rob

kamprob 0

13 jaar

Dat klopt Rob, dat had ik ook. De Katalysator gaat langzaam dicht zitten, focus probleem. Doordat je af en toe wel power hebt en ook af en toe niet, kun je niet altijd je volle druk kwijt en daardoor gaat je turbo stuk. Nu vervangen ze bij jou het onderdeel wat stuk is gegaan maar halen niet de oorzaak weg.Gewoon Katalysator pot openen en binnenwerk uithalen en pot weer sluiten. zo is het net of je gewoon een katalysator hebt en apk keuring blijft bij een diesel binnen de normen met meten.Voordat mijn turbo stuk ging had ik dat power verschil niet eens totdat turbo stuk ging. Turbo vervangen, geen power wel power, toen katalysator uit en klaar.Of gewoon nieuwe katalysator plaatsen maar is duur grapje.Hoop dat gaat lukken. greetz, Henk

beunenco 0

13 jaar

Hallo, Het probleem is opgelost.

Wat bleek is dat een Lucht buis die na de turbo zit een scheurtje had.
Hierdoor verloor de auto veel lucht. Dit vooral als der auto goed warm was.

Nadat deze "buis" ( is een flink stuk wat na de turbo komt.ik weet niet hoe het heet.) vervangen is is het probleem verholpen.



Bedankt voor het meedenken

Groetjes

Rob

kamprob 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.