Ik heb een Focus 16 klepper 1600cc met 80000km die olie verbruikt, ongeveer 1liter op 3000km, er is geen lekkage. Heeft iemand een idee wat hier het probleem kan zijn?? Motor en compressie zijn in orde.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Rookt hij ook blauw uit de uitlaat: dan zou ik zeggen dat de klepgeleiders versleten zijn, qua kilometerstand misschien niet echt logisch maar dat is weer afhankelijk van de rijstijl en het gebruik(veel kilometers in de stad??)
Meestal zijn het de olieschraapveren van de zuigers die vast gaan zitten..
Hoor er weinig van op het focus forum, dat die motoren er om bekent staan dat ze olie verbruiken.
Er is waarschijnlijk toch iets aan de hand.
Heb hier zelf een 1600 met 130000 op de teller die niks verbruikt.
Gr Fred
15 jaar
Ga is eerst proberen met de wonderproducten van FORTE voor ik een nieuwe cilinderblok steek.
Bedankt voor de reacties.
Ben benieuwd of het helpt.
De Focussen die wij hebben gehad met dergelijk verbruik is een ander onderblok ingekomen.
Bekent probleem hebben bijna alle focussen of je moet een bijzondere hebben.
Zijn de olieschraapveren die niet goed zijn.
[quote=br0ns]Bekent probleem hebben bijna alle focussen of je moet een bijzondere hebben.
Zijn de olieschraapveren die niet goed zijn.[/quote]
Waarschijnlijk zitten dan alle bijzondere Focussen die dit probleem niet hebben dan op het Focus-forum,
met bijna 3400 leden zou je toch wel verwachten dat als dit een standaard probleem is, dat het daar zeer vaak voorbij komt.....niet dus,
overigens rijden wij ook zo'n 1600cc zetec maar daar hoeft echt geen druppel bij na 15.000km.
Gezien de leeftijd van die focus tov de km-stand zou het idd dan wel de olieschraapveren kunnen zijn, maar dat kan bij veel meer merken
met die leeftijd en km's gebeuren.
15 jaar
[quote=DexterXL][quote=br0ns]Bekent probleem hebben bijna alle focussen of je moet een bijzondere hebben.
Zijn de olieschraapveren die niet goed zijn.[/quote]
Waarschijnlijk zitten dan alle bijzondere Focussen die dit probleem niet hebben dan op het Focus-forum,
met bijna 3400 leden zou je toch wel verwachten dat als dit een standaard probleem is, dat het daar zeer vaak voorbij komt.....niet dus,
overigens rijden wij ook zo'n 1600cc zetec maar daar hoeft echt geen druppel bij na 15.000km.
Gezien de leeftijd van die focus tov de km-stand zou het idd dan wel de olieschraapveren kunnen zijn, maar dat kan bij veel meer merken
met die leeftijd en km's gebeuren.[/quote]
Ik sluit me hier bij aan. Op het forum hoor je er niks over. Ik denk dat dit toch een uitzondering is.
Gr Fred
15 jaar
[quote=DexterXL][quote=br0ns]Bekent probleem hebben bijna alle focussen of je moet een bijzondere hebben.
Zijn de olieschraapveren die niet goed zijn.[/quote]
Waarschijnlijk zitten dan alle bijzondere Focussen die dit probleem niet hebben dan op het Focus-forum,
met bijna 3400 leden zou je toch wel verwachten dat als dit een standaard probleem is, dat het daar zeer vaak voorbij komt.....niet dus,
overigens rijden wij ook zo'n 1600cc zetec maar daar hoeft echt geen druppel bij na 15.000km.
Gezien de leeftijd van die focus tov de km-stand zou het idd dan wel de olieschraapveren kunnen zijn, maar dat kan bij veel meer merken
met die leeftijd en km's gebeuren.[/quote]
Uhm ik zit ook op het forum en is wel bekent. je hebt op het forum PB
Focus 1600 met olie verbruik? dit is een unicum.
Wij hebben als officieel Ford dealer een enorm wagen park aan focus-sen met deze motoren rijden. Totaal geen olieverbruik bekend.
stel voor eerst eens met een endoscoop de cilinderwanden te beoordelen. Misschien heeft deze wel rotzooi binnen gekregen bij vervangen bougies o.i.d.
Ik kan in iedergeval met zekerheid zeggen dat dit absoluut geen bekend probleem is..
Suc6
[quote=ruudvanmaarseveen]Focus 1600 met olie verbruik? dit is een unicum.
Wij hebben als officieel Ford dealer een enorm wagen park aan focus-sen met deze motoren rijden. Totaal geen olieverbruik bekend.
stel voor eerst eens met een endoscoop de cilinderwanden te beoordelen. Misschien heeft deze wel rotzooi binnen gekregen bij vervangen bougies o.i.d.
Ik kan in iedergeval met zekerheid zeggen dat dit absoluut geen bekend probleem is..
Suc6[/quote]
De 2 Ford dealers bij mij in de buurt wisten hier wel degenlijk van er is zelfs een modificatie voor en ook 2 motoren revisie bedrijven hier in de buurt weten hier van.
Het betreft de serie van 1998 tot en met eind 2000 scheint het.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar