126 bezoekers online

Ford 81E4-SA 1968: ontsteking verdraait

Bouwjaar: 1968, Brandstof: Benzine, Motorinhoud (cc): 1700, Vermogen (kw): 48

Goedemorgen,

Een paar dagen geleden heb ik mijn bus gestart ik heb een rondje gereden en toen heb ik me bus geparkeerd met draaide motor en opeens viel de bus uit ik kreeg hem niet meer aan de praat.toen kreeg ik te horen dat waarschijnlijk mijn condensator stuk zal zijn deze heb vervangen en waarschijnlijk heb ik daar bij de ontsteking verdraait dus starten ho maar toen heb ik er zelf aan zitten prutsen dat kosten mijn einddemper een grote knal maar ik ben nu al een paar dagen bezig om de fout recht te zetten ik ben een paar dagen bezig waarschijnlijk met hele dommen dingen bougie kabel verplaatsen en de ontsteking er uit te halen en stukken verdraaien nu wordt het een grote puzzel voor waar ik zelf niet meer kom daarom vraag ik hulp aan jullie.

Groetjes Marco

Zolkow

Geplaatst door Zolkow , lid sinds 6 jaar geleden

2 Reacties

0

C.Jonker, 3 jaar geleden

Hallo..
Al doende leert men ;)

Op je krukaspoelie zit een merkteken..op het blok ook. zet die ongeveer tegenover elkaar.
De eerste cilinder zal nu een vonk moeten krijgen.
Hoe dan zou je zeggen...
Je zet nu de stroomverdeler terug in het blok en kijkt goed welke kan de rotor wil op wijzen ( kan nog beetje verdraaien )
Vergelijk dit met de verdelerkap de rotor moet gaan staan op de plek waar de bougiekabel van de eerste cilinder uitkomt.
Als de volgorde van de kabels niet is veranderd heb je ongeveer het onstekingsmoment te pakken.
Probeer dit eerst maar eens ..
Is het een V4 blok of een lijnmotor...?

0

voyager, 3 jaar geleden

Zal een v blok zijn. Vraag is, is het een Europees of Engels blok? voor de onstekkings volgorde.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford 81E4-SA of stel zelf een nieuwe vraag.