auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Ford Ka: Remdruk

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine

Als je s'ochtends de auto pakt en je rijdt 10 meter en je wilt afremmen is de pedaaldruk kei hard.
Pedaal is niet in te trappen en hij remt niet.
Laat je de rem los en trapt hem opnieuw in remt hij weer gewoon.
Onder het rijden geen probleem.
Zet je de auto weg en je pakt hem s 'avonds weer, het zelfde probleem.
Rem een keer los laten en opnieuw remmen en alles werkt weer normaal.
Het probleem doet zich maar af en toe voor.

Iemand dit ooit mee gemaakt?

Ik dacht zelf aan de rembekrachtiger of de hoofdremcilinder.


M.v.g. Fred

Geplaatst door

fred112 (0)
badge

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Lijkt op een rembekrachtiger of vacuumaansluiting!
Controleer eens de zichtbare delen met iets van zeepsop o.i.d.

Door de kou is het rubber van hoofdremcilinder cup stug geworden en geeft geen uitwendige kracht voor de afdichting. Na een paar keer flink trappen is het rubber uit zijn geheugen stand gehaald en dicht af. Na een nacht in de kou relaxeerd het rubber en dicht met een langzame beweging niet meer af. Tenminste dat is mijn verklaring!!

tedkroon 0

14 jaar

Als dat zo zou zijn dan zou je dus de eerste paar keer het pedaal helemaal naar de bodem trappen.
En dat is niet de klacht van Fred.

Ik hou het ook op geen rembekrachtiging, wellicht vocht in het klepje van de leiding of in de bekrachtiger.
Controleer met koude motor zonder dat je eerst geremd hebt, of je vacuum krijgt op de bekrachtiger.

Suc6

Doktor 0
badge

14 jaar

Helemaal mee eens, had ik even over hoofd gelezen!

tedkroon 0

14 jaar

Inmiddels enkele weken verder en ook nog stevige vorst gehad.

Ik heb de remvloeistof ververst. (er zat toch wel wat water bij had ik het idee)

Hoofdremcilinder gecontroleerd en de rubbere afdichtingsring tussen de hoofdremcilinder en de rembekrachtiger vervangen.

Probleem niet meer gehad.

Ik denk zelf dat het toch met het water in de remvloeistof te maken heeft gehad.

Bedankt voor ieders reactie.

M.v.g. Fred

fred112 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Ka of stel zelf een nieuwe vraag.