close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Escort: slecht lopen en veel witte rook

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.8 TD

hallo beste monteurs,
We hebben een probleem met een 1.8 TD,hij loopt onregelmatig stationiar en staat flink te roken
de auto rijdt voor de rest vrij normaal maar blijft dan nog steeds flink roken en de kleur is wit van de rook.
Ik heb als het goed is eerder begrepen dat het te maken heeft met de fits klep op de brandstofpomp,maar weet het niet zeker
vandaar,en wat zijn de kosten eventueel van het onderdeel om het te vervangen,hopende op een reactie.

groetjes appie.

Geplaatst door

appie498 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

staan motor en pomp wel goed op tijd?

gr paddo

paddo 0

17 jaar

hoe is het met je koelvloeistof pijl witte rook is meestal een koppakking

the4men 0
badge

17 jaar

Blauwe of witachtige uitlaatrook:


Wordt meestal veroorzaakt door een onvolledige verbrandingen bestaat uit gecondenseerde brandstofdeeltjes. Hoe meer condensatietijd, hoe lichter de kleur van de uitlaatrook.

- Blauwe of witachtige rook bij een koude start, kleine belasting en hoge snelheid, die zwart wordt of vermindert bij warme motor en volle belasting, wijst op een te laat inspuitmoment.

- Blauwe of witachtige uitlaatrook, bij koude en warme motor, meestal samengaand met kloppen, duidt op een in open stand geblokkeerde verstuiver.

- Lichtblauw gekleurde uitlaatrook, bij lichte belasting en hoge snelheid, wijst op een te lage motortemperatuur.

- Witte uitlaatrook is het gevolg van water dat in de verbrandingskamers of het uitlaatsysteem terecht komt.

- Blauwe rook bij warme en koude motor en bij alle snelheden en belastingen, wijst op olieverbruik.

- Blauwe rook bij hoge snelheden bij alle belastingen, wijst op een te hoog oliepeil in een oliebadfilter (indien gemonteerd)

Succes,

Cor

Cor1822 0
badge

17 jaar

DEnk dat de timing van de distr-riemen niet goed zijn.

Postie 0
badge

17 jaar

je kan die fits klep idd zelf heel makkelijk controleren en hij rookt dan ook heel erg als deze kapot is maar dan werkt op dat moment je turbo ook niet , je kan deze makkelijk controleren door de auto op contackt te zetten en als ie goed werkt hoor je onder de motorkap ( als deze open is ) heel eveven een snel getikk / geratel net of er iets versteld word hoor de dat is hij goed en hoor je niets laat je een ander even het contackt aan zetten hoor je dan nog niets ff fits klep vervangen zit voor op de brst. pomp met een zwart rubber kapje erom en een dunne 2 aderige draad ( die langs je gaskabel loopt ) die gaat in een 10 polige stekker op je voorfront

alex drost 0
badge

17 jaar

heren monteurs,

Zijn vandaag weer bezig geweest,de kep horen we licht ratelen een paar sec.
Maar als we nu de vliegwiel sensor los maken en opnieuw starten gaat de motor goed lopen en niet meer roken,loopt welles waar
met een versneld toerenral kunnen jullie hier mij in verder helpen.geen lekke koppakking.

groeten appie

appie498 0

17 jaar

Is dit probleem spontaan gekemen of is dit gekomen na een reparatie? of na het vervangen van bv. d. riemen?

alex drost 0
badge

17 jaar

Hallo Allex

de auto heeft bij de vorige eigenaar lange tijd stil gestaan en wist niet wat er mee aan de hand was,zodoende ben ik eraan begonnen.
probeer hem voor mijzelf weer goed aan het lopen te krijgen met hulp van jullie.

groeten appie

appie498 0

17 jaar

Hallo Allex

de auto heeft bij de vorige eigenaar lange tijd stil gestaan en wist niet wat er mee aan de hand was,zodoende ben ik eraan begonnen.
probeer hem voor mijzelf weer goed aan het lopen te krijgen met hulp van jullie.

groeten appie

appie498 0

17 jaar

probeer eens als de motor loopt het opvoerpompje op je brst.filterhuis op te pompen en als hij dan beter gaat lopen is het membraam gescheurd zodat er lucht in de brst.pomp komt dan gaat hij ook slecht lopen ( het filterhuis zit aan de cil.kop naast je luchtfilterhuis )

alex drost 0
badge

17 jaar

Heren monteurs,

Hierbij weer een gelukkig mens we hebben de zogenaamde fitsklep vervangen en de diesel loopt weer als een zonnetje
en dat naar al die jaren stilstand,dus bedankt allemaal voor de info en tot de volgende ronde.

groet appie.

appie498 0

17 jaar

netjes dat je even laat weten wat het was , dit mogen er meer doen

alex drost 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.