Ford Escort: start nog steeds erg slecht

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel, Motorcode: 18 tdi

hoi mensen van problemcar.
mijn escort start nog steeds super slecht.
nieuwe gloei erin gedaan 4 stuk.
diesel pomp nagekeken elke verstuiver krijgt diesel ,
nippel open gedraaid om te zien op luchtbel in de leiding was goed.
op de pomp die hevel strakker gezet of moet die juist losser?
naast de pomp zit soort unit die de diesel verdeeld daar zit ook soort sensor lijkt op de centrale stroom door voer naar de gloeiers.
zou dit een diesel voorverwarmer kunnen zijn?
3 keer starten en enorme rook komt er uit de uitlaat....
of kan het de accu zijn die teweinig stroom levert om voor te gloeien....
pleas help ander steek ik nog de brand erin.
de buurd klaagt al over de rook tijdens het starten........
ik wordt hier moedeloos van.

asfaltrocker

Geplaatst door asfaltrocker (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Escort? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

Hans4037 (0) PRO, 15 jaar geleden

Als je het contact aan zet hoor je dan de zgn flitzklep op de brandstofpomp ratelen?

Hans

asfaltrocker (0), 15 jaar geleden

[quote=Hans4037]Als je het contact aan zet hoor je dan de zgn flitzklep op de brandstofpomp ratelen?

Hans[/quote]
ja dat klopt.....die hoor je is meer zoemen dan ratelen

Hans4037 (0) PRO, 15 jaar geleden

Oke, zoemen is ook een betere omschrijving, dat werkt dus goed. Weet je wel zeker dat de gloeiers spanning krijgen het controle lampje wat brand zegt niets, je moet dit anders even meten bij de gloeistiften. Als dit allemaal goed werkt zou het kunnen zijn dat de compressie te laag is.

Hans

asfaltrocker (0), 15 jaar geleden

ik heb ze 1 voor een eruit gehaald en die werden rood gloeien ik verbrande me vingers zelfs.
heb ze weer terug in gedaan en een lampje erop gezet om te kijken of ze stroom krijgen...
die krijgen ze...
het lampje in dashbord gaat ongeveer na 5 sec uit terwijl het lampje op de gloeier's nog effe 2 sec stroom krijgen.
als de compressie slecht zou zijn dan zou hij bij warme motor ook slecht moeten starten.....
als je voor de wagen staat (met kap open natuurlijk.....lol
zie je soort unit rechts van die unit zit een plug in...met kabeltje die vast zit met een moertje maat zo uit me hoofd ring/steek 7 a 8.
wat heeft dat ding voor functie
als hij warm is dan ....niks voor gloeien meteen starten en weg rijden......geen moeite
bij kou start ik hem na 3 keer voor gloeien. start hem 1 keer lang...voor gloeien start hem nog eens.gloei voor
dan door starten dan wil hij wel .....nadeel erkomt roet uit de uitlaat gepaart met enorme rook..
de verwarmings aan voer en retour naar kachel zijn wel verwisselt gezien van schutbord bovenste gaat naar de kop. onderste naar de waterpomp. maar dit zal wel verders geen invloed hebben.
ook zit er goed kope olie in van aldi 10 w 40 voor diesels.
ik heb nu 5 liter formula higpower diesel olie eigenlijk voor trucks 15w40 die wil ik er nog indoen...maar ook dit zal geen verbetering geven.......
echt ik heb veel gedaan ..mischien zie ik iets over het hoofd....
de nieuwe diesel hoef je niet eens voor te verwarmen........
op de kluwer cd staat ook bij dat de escort diesel tdi soor voorverwarming heeft en iets zegt me dat die kapot is
is dat juist dat deze type escort die ook heeft.......
voor de rest ..........hij loopt als een trein vlot bij warme motor 150 km... bij constante snelheid van 120 verbruik 1 op 16.....

Hans4037 (0) PRO, 15 jaar geleden

Voor je van alles gaat proberen/vernieuwen zou ik eerst compressie laten meten. Bij warme motor is de compressie wat hoger dat zou kunnen verklaren waarom het probleem zich niet voordoet.

Beginnen de stiften aan de punt te gloeien zoals het hoort?

Hans

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 15 jaar geleden

Klepspeling goed? (Indien van toepassing:)
Oiram

asfaltrocker (0), 15 jaar geleden

[quote=Hans4037]Voor je van alles gaat proberen/vernieuwen zou ik eerst compressie laten meten. Bij warme motor is de compressie wat hoger dat zou kunnen verklaren waarom het probleem zich niet voordoet.

Beginnen de stiften aan de punt te gloeien zoals het hoort?

Hans[/quote]
compressie heb ik nog niet getest heb ik geen spul voor.
de gloeiers zijn net kaarsjes/vuur torentjes cm of 1 vanaf de kop
of zou het de verkeerde gloeiers kunnen zijn
bij de oude zaten 3 de zelfde in en een andere........
klep speling indien van toepassing .....geen idee ik dacht dat deze hydrolies waren
compressie test welke uitkomst mag hij hebben?
ik lees veel over dit zelfde probleem
lijkt me wel zeer verdacht dat ze allemaal de compressie test niet goed zijn...

Hans4037 (0) PRO, 15 jaar geleden

Ze moeten aan de punt beginnen met gloeien.

asfaltrocker (0), 15 jaar geleden

citaat uit askanowener.
dit bericht komt over een met de mijne.

Onze auto, Ford escort 1.7 TD uit '98 heeft met dit koude weer problemen met starten.
De accu lijkt in orde, we kunnen zonder probleem een keer of 10 achter elkaar starten.
Maar de auto wil na het voorgloeien niet starten, zeker met dit koude weer duurt het lang voordat hij aanslaat (met grote zwarte wolken als gevolg), als hij eenmaal loopt is er niets aan de hand. De auto loopt regelmatig.
Ook het nog een keer starten na dat hij gelopen heeft is geen probleem.
Het grootste probleem hebben we sochtends (als het snachts koud is geweest)

asfaltrocker (0), 15 jaar geleden

[quote=Hans4037]Ze moeten aan de punt beginnen met gloeien.[/quote]
klopt .dat doet hij ook

asfaltrocker (0), 15 jaar geleden

ik ga naar de dichtbij zijnde automatrialen zaak en zn potje om de compresie te verbeteren voor diesel halen
soort vloeibare teflon.
en die olie ...als er 10w40 in zit..is die te dun voor de diesel motoren dus 15w40 in doen icm dieselcompressie verbetering....anders tja blok reviseren is dus te duur ....
ik ga het testen en laat jullie het weten of die teflon werkt............
heeft iemand een idee welk merk ik moet nemen er zijn er vele soorten
groetje thom

Hans4037 (0) PRO, 15 jaar geleden

Het potje compressie verbeteraar is gebakken lucht, van dat geld kun je beter een biertje gaan kopen dan heb je er nog plezier van.

Hans

asfaltrocker (0), 15 jaar geleden

de compressie test is goed. laten doen .
maar zit 1 ding waar het voor dient geen idee.
namelijk. naast de pomp gasklep waar je gas kabel ook op zit.
zit rechts naast beetje onder soort plug met kabeltje eraan wat is dit en waar dient die voor ?
die werkt namelijk niet.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.