Heb een Escort 1.4 van 86.Motor viel uit tijdens het rijden.Krijg hem niet meer gestart. Heb geen ontsteking.Vermoed dat de transistor van de stroomverdeler defect is. Heb 2 jaar geleden hetzelfde probleem gehad. Verbaast mij dat de transistor na 2 jaar weer kapot gaat. Verdelerkap en bougiekabels werden 2 jaar geleden eveneens vervangen.Graag uw advies.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Slechte kabelverbindingen in de rest van de auto kunnen vervelende piekspanningen geven die de boel vernielen. Is je dynamo goed? Regelspanning ok?
Groeten,
Paul
Heb geen probleem met alternator. Stroomvoorziening is goed. Enkele maanden geleden batterij vervangen. Wat bedoel je met regelspanning en hoe die te meten?
19 jaar
De regelspanning is de spanning die de dynamo afgeeft. Deze spanning moet je meten rechtstreeks op de dynamo en daarna op de accupolen bij draaiende motor. De spanning op de accu mag maximaal 0,3V lager zijn dan de spanning op de dynamo. De spanning op de accu moet liggen tussen 13,8V en 14,4V. Is deze spanning veel hoger dan is de dynamo niet goed en worden alle elektrische spullen overbelast dus ook je ontsteking.
Succes met meten.
Paul
Dank je. Zal dit uitproberen. Er schiet me juist te binnen dat ik in aug ll een laswerkje heb laten uitvoeren aan de batterijsteun. De batterij werd uiteraard verwijderd maar zou het lassen (mig) schadelijk kunnen geweest zijn voor de transistor van de stroomverdeler?
Groetjes.
Hugo
19 jaar
Heel goed mogelijk dat dit een en ander verziekt heeft. Bij lassen moet je beide accuklemmen losnemen en met elkaar verbinden en zo laten zitten tijden het lassen.
Groeten,
Paul
Als er door las werkzaamheden iets van elektronica kapot gaat gebeurd dat direct,en niet maanden later.
Hans
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar