De temperatuur van mijn ford diesel loopt op tot hoogste niveau. De bovenste slang van de radiateur is heet en de onderste is koud. In de auto wordt de kachel ook niet warm. Het koel reservoir borrelt en het niveau stoot tot aan de gele dop. Een auto met 60 000 km op de teller. De motor lekt geen olie en die is op peil. Koel vloeistof niet bijgevuld en is in koude toestand netjes op peil. Motor loop netjes. Wat is hier aan de hand?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Thermostaat die niet goed werkt of lekke koppakking is ook mogelijk gezien het borrelen , laat koelwater controleren op aanwezigheid van verbrandingsgassen .
Waterpomp die niet goed werkt , schoep los op de as is ook nog iets dat zou kunnen.
Bedankt voor het meedenken. De onderste slang aan de radiateur bleef koud en de motor temperatuur was te hoog. Oorzaak de lamellen van de waterpomp verteerd door de temperaturen en leeftijd, dus afgebroken waardoor het water niet goed werdt rond gepompt. Nieuwe pomp gemonteerd. Water wordt rond gepompt temperatuurmeter geeft weer de normale temp aan motor snort weer goed, geen geborrel meer in de motor koelvloeistof tank en weer warme voeten.
3 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Transit of stel zelf een nieuwe vraag.
3 jaar