Ford Escort: Verwarming

Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.8 td

Uit de verwarming van mijn clipper komt koude/lauwe lucht.
Onlangs thermostaat vervangen, geen resultaat.
Nou heb ik vandaag de motor warm gedraaid met de verwarming op stand 0 en deze even later op 3 gezet en toen kwam er wel warme lucht uit voor even. Hoe kan dit en wat moet ik doen om constante warme lucht te krijgen met dit weer??

bernard405

Geplaatst door bernard405 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Escort? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Motor wordt goed warm tijdens het rijden? Anders is er toch iets met de thermostaat - verkeerde type, verkeerd gemonteerd.

bernard405 (0), 14 jaar geleden

Motortemperatuur meter komt tot halverwege, zo ongeveer onder de "or" van normal.

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Mogelijkheden zijn verstopte kachel-radiateur of toe- en af-voer slangen. Kan ook nog een slecht werkende water-pomp zijn.

bernard405 (0), 14 jaar geleden

Mijn multisnaar slipt bij vochtigheid, kan dit ermee te maken hebben omdat de waterpomp ook hieraan zit??
die nieuwe thermostaat heb ik bij een automaterialenshop gekocht, geen originele Ford, kan dit ook een oorzaak zijn??

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Bij een slippende multisnaar draaien de bevestigde onderdelen langzamer, zoals dynamo en waterpomp, Is niet echt goed, vervangen dus.
Thermostaat lijkt vooralsnog goed, als de motor-temperatuur op halverwege blijft staan tijdens het rijden.

bernard405 (0), 14 jaar geleden

De slangen die naar en van de kachelradiateur komen zijn beiden wel warm. Dus toch de waterpomp?? of originele thermostaat?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.