close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Ka: volledige aanjager verwijderen wegens rammeltje

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.3

Wie kan mij helpen.
Ik wik de volledige aanjager van mijn Ka eruit halen. Een kind heeft er een pistach noot schilletje ingegooid en dit rammelt door het hele systeem heen. Vanaf 60 kilometer per uur is het een rammeltje wat zeer irritant is. Eruit blazen met lucht brengt geen oplossing. Evenals 175 rijden op de duitse autobaan. (KA is geimporteerd uit Duitsland top is 195 Km/u).
Ik hoop dat iemand weet hoe dit eruit moet. Ik hoop niet dat het hele dashbord eruit moet.
Ik wacht af wat jullie antwoord is.

Geplaatst door

faqman (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hoi faqman, een ka die 195 loopt? wat voor motor dan? ik heb zelf een Ka collection 2002 en die haalt 175. .
Normaal als je de fan op hoog zet en wat stoeit met de schuiven in de auto moet ie toch een keer naar een van de roosters gaan.
Waar hoor je hem dan? bij de fan of ergens binnen?

C.Jonker 0
badge

13 jaar

He christiaan. Gegevens over de motor heb ik niet omdat er de duitse papieren niet bij waren. Het is een collection uit 2000. En ja ik rijd er verschillende malen 195 mee. Heeft wel een verlagingsset en stuggere veren. Ligt als een kart op de weg. Wat betreft het rammeltje. Dit zit echt in het ventilatorhuis of daar in de buurt. Heb al met een osciloscoop gekeken of ik hem zag maar kan niets vinden. Heb gezien dat er rechtsonder het verwarmingselement zit, maar weet niet of dit eruit kan als de behuizing blijft zitten. En heb al een paar keer op de duitse autobaan het schilletje van de pistasch noot tegen het rooster gehad, maar het kan er niet doorheen. En de roosters loshalen is ook veel werk denk ik.
Hoop dat er toch iemand is die me kan helpen. Het begint echt irritant te worden.

faqman 0

13 jaar

je zult voor de apk toch een aanjager moeten hebben...

maarten4874 0
badge

13 jaar

Harry wil niet gaan rijden zonder aanjager maar slechts het nootje verwijderen.... :D

C.Jonker 0
badge

13 jaar

inderdaad christiaan,nou ik het zo lees... Ik ging ervan uit dat meneer de aanjager wilde uitschakelen omdat hij van het irritante rammeltje af wilde...

maarten4874 0
badge

13 jaar

nee maarten, dat is niet meer dan de aanjager uit laten staan. Alleen rammel het nootje dan ook nog lustig rond.
Ik blijf hoop houden dat hier iemand weet hoe de aanjager te verwijderen is.

Toch bedankt jongens

faqman 0

13 jaar

oke duidelijk,je leest zo snel over een bericht heen.

Is er aan de onderkant niks te zien?

maarten4874 0
badge

13 jaar

Je moet de paravant verwijderen, afdekking pollenfilter verwijderen en dan de afdekking van de motor, dan zie je hem zitten.

Suc6

Doktor 0
badge

13 jaar

Okee doktor, bedankt voor je snelle reactie, maarrrr, wat is in vredesnaam een PARAVANT. Ik weet veel van auto`s, maar hier heb ik og nooit van gehoord.
Bedoel je soms de afschermkappen onder het raam?


Nee maarten aan de onderkant ook al naar binnen geweest met een endoscoop en niets gevonden. Daarom moet ik wel zo`n drastische maatregel nemen en de aanjager verwijderen.
Maar bedankt voor het meedenken.

faqman 0

13 jaar

paravan(t) is het oude woord voor de roosters onder het raam idd, de luchtinlaat... tegenwoordig van kunstof of zelfs niet meer in die zin aanwezig..
Maar idd verwijderen en dan zit ie eronder.... kan eigenlijk niet missen

C.Jonker 0
badge

13 jaar

Nou mensen, bedankt voor jullie hulp. Ik ga het weekend eens druk aan het sleutelen en zal jullie dan ook laten weten of ik het rammeltje heb kunnen verwijderen.
Bedankt allemaal

faqman 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Ka of stel zelf een nieuwe vraag.