auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Ford Mondeo: Webers en ontsteking via MegaJolt jr. geeft problemen

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1800

Hallo Guy's,
Hopelijk kunnen jullie me helpen een probleem op te lossen.
In mijn 7 heb ik een 1800 zetec motor. Deze is voorzien van een set dubbele Webers en een ontsteking module Megajolt jr.
Van af de eerste keer starten wil de motor stationair lopen. Beetje gas geven gaat ook nog incl. normaal/stationair wegrijden.
Maar op het moment dat er echt geaccelereerd moet worden, houd de motor volledig in, met klappen in de uitlaat. Bij doortrappen (vollast) gaat ie als een speer. Echter er is niet normaal mee te rijden.
De dubbele Webers het benzine mengsel verhouding en sproeier bezetting etc. meerder malen aangepast en veranderd. Auto wilde aanvankelijk alleen redelijk rijden vol op de choke getrokken!! Op een gegeven moment zijn er kleiner venturies geplaatst. Eigenlijk is het verschil dat de motor nu zonder choke goed wil wegrijden. Volgens een vriend waar we er samen mee naar hebben gekeken geeft de MegaJolt op één van de beide ontsteking modules
1-3 of 2-4 een onregelmatige stroboscoop werking te zien. Dit zou kunnen verklaren waarom de motor stottert en inhoud. Eigenlijk ben ik er akelig flauw van op het moment. Wie weet raad??? Of weet iemand die ervaring heeft met MegaJolt, want op het internet vindt ik ook geen oplossingen. Ja, een Omex 200 plaatsen. Naar dit moet toch op te lossen zijn. graag jullie reacties.
Overigens kabels, bobine etc. allemaal al uitgewisseld. Als ook de mapping van de MagaJolt zelf al 100 keer aangepast.
gr. Ron

Geplaatst door

Sleuteltgraag (110)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik krijg altijd de rillingen als men de sproeier bezetting willekeurig wijzigt. Alles reageert in de carburateur op elkaar. Je moet dus echt goed weten wat je doet.
Begin eerst maar de carburateurs origineel te maken. DWZ alles zoals wordt voorgeschreven door de fabrikant (voor deze motor.).vlotterniveau en pompdruk zo nodig corrigeren en carburateurs sinchroniseren. Ontstekingsvervroegingen controleren..zo nodig stellen. enz enz.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.