Ik ben het vliegwiel van mijn mondeo aan het vervangen maar kan nergens de aanhaal momenten vinden.
ie kan mij helpen?
sorry ik bedoel mondeo tdci 2.0 140 pk bj 2009.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Koppel:
Fase 1:
20 Nm
Fase 2:
48 Nm
sorry ik bedoel mondeo tdci 2.0 140 pk bj 2009
12 jaar
Zelfde
hoef ik niet nog zoveel graden na te trekken?
Alvast bedank voor het antwoord.
12 jaar
Volgens werkplaathandboek niet.
okee, dan nemen we aan dat het klopt.
Hartelijk dank
12 jaar
klopt zeker niet
48 nm voor en vliegwiel is veel te weinig
Klopt wel...
Fase 1:
20 Nm
Fase 2:
48 Nm
een vliegwiel op 48 nm????????
denk even na
Haal de bouten in de aangegeven volgorde aan.
Fase 1: 15 Nm
Fase 2: 30 Nm
Fase 3: 75 Nm
Fase 4: 45 graden
dit staat in ford etis.
nieuwe bouten bebruiken!zijn rekbouten.
Geef mij het nummer van dat hoofdstuk eens, wil ik het graag even nakijken....
Gegevens staan ook zo in Autodata;
Wat wil fordmannetje dan...de bouten stukdraaien?
Heb 2 hoofdstukken in Ford Etis bekeken, misschien heb ik wel de verkeerde, maar kom steeds op die 48 Nm uit. Wil het graag zeker weten dus ben benieuwd welk hoofdstuk fordmannetje heeft.
Motor - 2,0 l Duratorq-Di/TDDi (Puma) diesel /2,0 l Duratorq-TDCi (Puma) diesel /2,2 l Duratorq-TDCi (Puma) diesel - Achterste krukaskeerring Mondeo 2001 (10/2000-02/2007)
Afdrukken
Reparaties aan de wagen
Verwijderen
1. Verwijder de koppelingsplaat en de drukgroep.
Zie voor meer informatie de procedure: Koppelingsplaat en koppelingsdrukgroep (308-01A Koppeling - Auto's met: 5-traps handgeschakelde transmissie (MTX-75), Verwijderen en aanbrengen).
Zie voor meer informatie de procedure: Koppelingsplaat en koppelingsdrukgroep (308-01A Koppeling - Auto's met: 5-traps handgeschakelde transmissie (MTX-75), Verwijderen en aanbrengen).
2. Verwijder het vliegwiel.
De bouten worden niet meer gebruikt.
3. Verwijder de houder van de achterste krukaskeerring.
De bouten en de houder worden niet meer gebruikt.
Aanbrengen
1. LET OP: Snijd niet het schuimrubberen deel van de pakking van de verstevigingsbrug door dat uit de achterzijde van de verbinding tussen het cilinderblok en de verstevigingsbrug steekt. Niet opvolgen van deze instructie kan tot olielekkage.
N.B.: Breng een nieuwe houder en nieuwe bouten van de achterste krukaskeerring aan.
N.B.: Een nieuwe houder van de achterste krukaskeerring wordt geleverd met een uitlijnmof, die na het monteren moet worden verwijderd.
N.B.: Zet de bouten van de houder van de achterste krukaskeerring nog niet volledig vast.
Breng de houder van de achterste krukaskeerring aan.
2. Zet de bouten van de houder van de achterste krukaskeerring vast.
Zet de bouten vast in de aangegeven volgorde.
3. Verwijder de uitlijnmof van de houder van de achterste krukaskeerring.
4. N.B.: Breng nieuwe vliegwielbouten aan.
N.B.: Draai de bouten gedurende deze fase uitsluitend handvast.
Breng het nieuwe vliegwiel aan.
5. LET OP: Zorg dat het vliegwiel volledig contact maakt met de krukasflens alvorens de vliegwielbouten aan te brengen.
Haal de bouten in de aangegeven volgorde aan.
Fase 1: 15 Nm
Fase 2: 30 Nm
Fase 3: 75 Nm
Fase 4: 45 graden
6. Breng de koppelingsplaat en drukgroep aan.
Zie voor meer informatie de procedure: Koppelingsplaat en koppelingsdrukgroep (308-01A Koppeling - Auto's met: 5-traps handgeschakelde transmissie (MTX-75), Verwijderen en aanbrengen).
Zie voor meer informatie de procedure: Koppelingsplaat en koppelingsdrukgroep (308-01A Koppeling - Auto's met: 5-traps handgeschakelde transmissie (MTX-75), Verwijderen en aanbrengen).
speciaal voor hans 4040.
zo duidelijk????????
Het is mij allemaal duidelijk...maar diverse bronnen spreken van 48Nm.
Voor de rest vind ik het prima.
Succes.
mvg.
Hans
Jij hebt het over en 2.0 tdci puma motor, dit topic gaat over een 2.0 tdci dw10 motor...... Let op de auto is van 2009....
Dus gewoon 48 Nm
2007 staat er
Zie 3e reactie...
Bouwjaar inmiddels veranderd in 2009; staat trouwens ook in 1e bericht
tjonge lekker dat veranderen
tja dan krijg je dit gezeik
ik zeg afsluiten maar..
Nee fordmannetje, alleen veranderd in het witte kadertje rechtsboven bij de autogegevens...
gerton27 gaf zelf al aan, in bericht #3, dat hij van 2009 is en hij heeft dat zelf ook veranderd in z`n 1e bericht.
Geef gewoon toe dat je je vergist hebt.
En afsluiten bepaald de topicstarter zelf, of (indien nodig) een moderator.
Prettige dag verder.
mvg.
Hans
ik heb me niet vergist
voor een 2007 klopt het
ik zie dat er is veranderd.
misschien te laat gezien....maar wel veranderd
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar