close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Mondeo: Welke koppakking?

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.8

Hey, het volgende:
Auto waarvan de D- riem is gebroken
Alles gedemonteerd, kop laten vlakken + 2 kleppen laten vervangen
en alle uitlaatklep geleiders moeten laten vervangen.
Maar nu is in het hele proces de oude koppakking verloren gegaan waardoor ik niet weet hoe dik dat hij was.
Hendig he?
Hoe kan ik er nou achter komen? Bij de dealer weten ze het niet, en bij de revisie wisten ze alleen maar te vertellen dat de zelfde maat terug ken gebouwd worden.
Nu heb ik 3 maten liggen: 2,3 & 4 tandjes.
Van de versie met drie tandjes weet ik dat hij 1.43mm dik is, de andere 2 niet. is namelijk een ander merk.
Ik heb gemeten hoever de zuigers er bovenuit steken, en dit is om en nabij 1mm.
Ik zit te denken om die met 4 tandjes te pakken omdat ik zeker weet dat da zoiezo te dun is, vanwege de compressie en misschien de zuiger afstand tot de kleppen.
Die met drie denk ik ook niet vanwege de compressie.
Dus zit ik te denken om de dikste er tussen te knutselen.
Tips??

Geplaatst door

punthoofd (0)
badge

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

2 tanden 1.36mm
3 tanden 1.60mm
4 tanden 1.65mm
als tenminste de gegevens op hbase kloppen

verder zie ik alleen dat voor de rest het zelfde is qua gaten en zo
dus alleen de dikte is anders
als ford dealer het al niet kan zeggen dan gaat het al heel moeilijk worden
lijkt mij dat hun gegevens van hebben om te weten welke erop moet

Feitelijk zou je moeten weten hoeveel er gevlakt is, en wat de dikte van de pakking was die eraf komt. In principe neem je na vlakken 1 slag dikker.

Wauter 0
badge

14 jaar

De enige manier om de dikte te bepalen bij een diesel is om de gemiddelde uitsteekhoogte van de zuigers te meten, aan de hand hiervan wordt de dikte van de koppakking bepaald, jammer dat jouw dealer niet even de tijd genomen heeft om in e-tis te kijken, daar staat dat namelijk gewoon in.
Het afvlakken van de cilinderkop heeft daar niets mee te maken.

Dikte cilinderkoppakking bij zuigeruitsteek, 0,500 - 0,680 mm = 1,36mm (twee markeringstanden)
Dikte cilinderkoppakking bij zuigeruitsteek, 0,681 - 0,740 mm = 1,42mm (drie markeringstanden)
Dikte cilinderkoppakking bij zuigeruitsteek, 0,741 - 0,840 mm = 1,52mm (vier markeringstanden)

Suc6

Doktor 0
badge

14 jaar

3 tanden lijkt mij aannemelijk omdat de dunste nieuwbouw moet zijn. Te weinig compressie kost je weer vermogen ofschoon 0,05 mm niet de hele wereld is. Vandaar dat deze middenmaat best een goede optie is.

tedkroon 0

14 jaar

heeft niets met nieuwbouw oid te maken, heeft te maken met de toleranties in de maten, moet altijd gemeten worden als er niet meer vastgesteld kan worden welke pakking op het blok hoorde of wanneer zuigers, lagers of drijfstangen vervangen zijn.

Dus, is het niet zeker wat de oude koppakking was of is er aan het onderblok iets vervangen dan moet je gewoon gaan METEN.

Suc6
Meten=Weten

Doktor 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.