Honda Civic : 1.5 v-tec e

Is deze civic in de praktijk zo zuinig als men hem vaak aanprijst?
Bij normaal rustig rijden wordt de wilde nok niet ingeschakeld, dus dat zou wel moeten; maar wat is dan zuinig?
Hebben mensen daar ervaring mee?
Een hondadealer heeft het 1:16, een vriend van mij heeft een 1.4 s(geen v-tec dus) en die haalt met moeite 1:12.5. Daar kun je een grotere auto voor rijden. Een 1.4 l(75 pk) lijkt ook vrij zuinig te zijn(hoogste koppel bij 3000 toeren)
Is het systeem v-tec betrouwbaar, ook bij hogere kilometers?
Als je ervaring mee hebt hoor ik het graag!
Alvast dank, Marcel

mcitr.

Geplaatst door mcitr. (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Honda Civic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

mcitr. (0), 18 jaar geleden

Heeft er niemand ervaring met deze auto's?

Typhon11696 (0), 17 jaar geleden

Hij is zeker wel zuinig, maar ook traag als je onder de 3000 tpm blijft zitten. Ik heb vtec e tjes gezien die op sommige stukken 1 op 18 halen, maar die van mij rijdt standaard 1 op 15 en dat is best netjes voor de rijstijl die ik heb. De auto is leuk omdat je hem lekker diep (bijna 7000 tpm) door kan trekken en hij dan wel redelijk snel wordt. Niets is leuker om die beteuterde gezichtjes te zien van mensen die zich tijdens een stoplicht raceje in je verslikken, hahaha!! Niet aan te raden als je in de bergen gaat rijden omdadt je hem dan hoog in de toeren moet houden en op de snelweg of b weg moet je altijd terug naar 4 als je vlot in wil halen.

Opeltje (0) PRO, 17 jaar geleden

~~OFFTOPIC~~

TOPIC IS AANGEPAST DOOR BEHEERDER. MEERDERE KLACHTEN BINNENGEKREGEN.

marcelw7083 (0), 16 jaar geleden

een 3 deurs vtec-e 115 pk is een lekkere soepele auto die inderdaad zuinig is, op de grote weg haal je bij vlotte rijstijl +- 1:17 gemiddeld.
op kortere afstanden haal je +- 1:15
je moet zo'n auto voor zuinig rijden een beetje kennen en aanvoelen en ook leuk , niet te rustig rijden maar een een beetje vlot

Over de betrouwbaarheid geen zorgen, die van mijn doet het al 150 dkm prima met nauwelijks problemen.

sytze (0) PRO, 16 jaar geleden

Tuurlijk is het een leuk autootje wat redelijk zuinig is. Echter zal dat de meeste berijders waarschijnlijk een zorg zijn omdat dat niet de meest voor de hand liggende reden is om zo'n ding aan te schaffen.

Dat crxjes nauwelijks problemen kennen is niet helemaal waar. Onsteking systemen leveren wel degelijk met enige regelmaat problemen op.
Heb er toevallig 2 staan, beide zonder vonk.......en dat zijn niet de eersten met dat probleem.

Sytze

mcitr. (0), 16 jaar geleden

hallo opeltje, wat bedoel je daarmee?

marcelw7083 (0), 16 jaar geleden

voor sytze :
er zijn 2 soorten vtec's :
de vti : 1.6 of 1.8 met vtec-systeem voor meer vermogen
de vtec-e : 1.5 vtec-e met tot 1997 90 pk vanaf 98 115 pk, dit is een systeem voor zuiniger rijden.
het hier om de laatste soort, behalve dat dit een ontzettend fijne motor is is zuinigheid wel een reden om een 1.5 vtec-e aan te schaffen ipv een 1.4s

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.