close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Honda Integra: code voor radio

Bouwjaar: 1987

Ik heb voor mijn mooie youngtimer een originele oude Honda radiocassettespeler (type 2503) en losse cd-wisselaar op de kop kunnen tikken. Probleem is dat de radio niet werkt zonder eerst een beveiligingscode in te geven. Maar die heb ik niet. I weet dat na 3x een foutieve code ingeven de radio gereset moet worden, maar ik weet ook niet hoe ik hem moet resetten.

Weet iemand:
1. hoe ik aan de code kan komen
2. hoe ik de radio kan resetten
3. of het mogelijk is de code en het resetten te omzeilen.

Alvast bedankt voor je reactie.

Geplaatst door

karlo (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De code kan wellicht aan de hand van het serienummer op het toestel achterhaald worden door een Hondadealer.
Deze zal ook je andere 2 vragen kunnen beantwoorden.

moderator 0
badge

15 jaar

Je moet met het serienummer naar de dealer. Die kan dan de beveiligingscode aanvragen. Er moet een chassisnummer ingegeven worden, niet het chassisnummer. Serienummer is ook te achterhalen door achtereenvolgens 3 knoppen in te drukken, je krijgt dan 2 x 4 cijfers, welke het nummer vormen. De dealer weet vast welke 3 dat zijn. Maar het serienummer staat ook op de radio.
Resetten gaat heel simpel. Gewoon een paar uur wachten...
Je kunt ongetwijfeld de code kunnen resetten, maar de code opvragen bij de dealer lijkt mij veel makkelijker....Ook voor een volgende keer, oftewel gewoon even ergens noteren.

Pivavar 80

15 jaar

Ik ben bij de Honda-dealer geweest (Rotor Heerlen). De dealer zegt dat hij het chassisnummer van de auto moet hebben waar de radio oorspronkelijk is ingebouwd. Het serienummer alleen is kennelijk niet voldoende.
Probleem is echter dat ik de radio (na lang zoeken) in België op een sloop heb gevonden, en ik niet het chassisnummer heb van de auto waar de radio oorspronkeliijk in zat. Ik weet ook niet of de auto nog rijdt of gesloopt is. Ik kan proberen contact op te nemen met de sloop, maar of hij het chassisnummer kan achterhalen van mijn radio betwijfel ik.
Bovendien, mijn model is een radio die destijds door de dealer werd aangeboden als accessoire (optie). Dan denk ik dat dat toch geen radio is die indertijd gekoppeld is aan een chassisnummer? Ik kan er natuurlijk naast zitten.

Op mijn radio is met viltstift geschreven "code" en dan 6 cijfers. Maar de code bestaat uit 5 cijfers, dus daar kan ik ook niets mee.
Verder bedenk ik dat ik misschien bij het invoeren van de code eerst een bepaalde toets moet indrukken, of dat ik met een bepaalde toets moet afsluiten. Ook dat weet ik niet, omdat ik geen handleiding heb.

Mijn vragen worden dus alleen maar groter:
1. hoe kan ik aan de code komen
2. hoe kan ik de radio resetten (zonder een paar uur te wachten)
3. is het mogelijk de code en het resetten te omzeilen
4. hoe kan ik aan een handleiding van mijn Honda-radio type 2503 komen

Alvast bedankt voor je reactie.

karlo 0

15 jaar

1. Zoals ik al schreef, EEN chassisnummer, niet HET chassisnummer. Je kunt gewoon het chassisnummer van je eigen auto gebruiken! Normaal gesproken krijg je 2 x 4 cijfers als je het contact op de accessoire-stand zet, dan achter elkaar en tegelijk 3 knoppen indrukt en vervolgens de knoppen tegelijk los laat. Bij moderne radio's is dat 1,6 en power, maar bij de oudere radio's 3 andere knoppen, maar ik weet even niet uit mijn hoofd welke.
De in te toetsen code is meestal 5 cijfers. Mogelijk moeten die 6 aangevuld worden met 2 nullen?
Vraag 2 & 3: zie vorige antwoord.
Vraag 4: zal niet meevallen, internet lijkt mij een betere optie dan de dealer.

Pivavar 80

15 jaar

Dus contact op accessoire-stand, radio uit en dan achter elkaar indrukken (en ingedrukt houden!!) L/M/U, dan EJECT en dan A.SEL/RDM en vervolgens alle 3 tegelijk loslaten.

Pivavar 80

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Integra of stel zelf een nieuwe vraag.