sinds een tijdje gaat mijn motorcontrole lampje in mijn auto branden wanneer ik met koude motor zo`n 5 a 6 km gereden heb.
het rare is alleen dat dit niet altijd gebeurd. ( na het contact uit te zetten en weer te starten heb ik er heel de rit geen last meer van.)
ook iets raars waar ik per toeval achter kwam is dat m`n lichten een beetje dimmen en weer vol gaan branden wanneer ik met uitgeschakelde motor in z`n versnelling rijd (soort aan/uit effect)
na de ecu uitgelezen te hebben geeft hij de volgende foutcodes aan:
1. injectors
2. gasklephoek sensor
3. eacv klep
codes 2 en 3 heb ik al 1,5 jaar last mee maar de motor gaat hier niet slechter op lopen.
heb het gasklephuis en de eacv klep beide al eens vervangen en na het resetten van de ecu kwamen deze codes dus dus gewoon weer naar boven.
nu komt er wellicht iets belangrijks, UITLEZEN GAAT ALLEEN BIJ KOUDE MOTOR wanneer ik dit doe bij warme motor gaat het lichte als een gek knipperen in de raarste combinaties en is er geen enkele code waar te nemen.
bij de apk zijn wel altijd de co waardes te hoog geweest maar aan het lopen verder merk je dus bijna niets. (ik rij altijd op v-power)
enige wat erop zit is een air intake.
wat kan nu het probleem zijn?? heb ik wellicht een slechte draadverbinding of een kapot relais ergens?
hij heeft me nog nooit in de steek gelaten en wil eigenlijk wel weer een keer alles in orde hebben.
uitlezen bij de honda (2 keer ) heeft ook geen resultaat geboekt.
afgelopen 2 jaar heb ik het volgende er al aan vervangen.
brandstoffilter (2 keer)
oliefilter (2 keer)
lambda sonde
ecu
gasklephuis
eacv klep
kleppen gesteld
olie (2 keer )
en al het overige onderhoud zoals remolie,koelvloeistof enz
wie geeft me de reddende oplossing????
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Beste Defik,
Ik heb je problemen gelezen en zal proberen een aantal tips te geven welke je kan proberen.
1. waarschijnlijk zijn je injectors vervuild en kan je deze reinigen door een goede brandstof reiniger bij je benzine te doen, 1 flesje brandstofreiniger (forté,Tunap) op een halve tank benzine en liefst in een keer leegrijden.
2. Stekkerverbinding van je gasklephoeksensor goed reinigen C.Q. Vervangen .
3. Eacv klep goed schoon maken met remmenreiniger en terug monteren (denk aan stekkerverbinding dat deze goed schoon is)
4. Controleer de stekkerverbinding van de ECU en kontaktslot, geen sluiting in je lichtschakelaar? is je hoofdrelais goed?
5. Vervang je vacuüm slang ik laat je weten hoe
vr.gr.
honda-men
[quote=honda-men]1. waarschijnlijk zijn je injectors vervuild en kan je deze reinigen door een goede brandstof reiniger bij je benzine te doen, 1 flesje brandstofreiniger (forté,Tunap) op een halve tank benzine en liefst in een keer leegrijden.
2. Stekkerverbinding van je gasklephoeksensor goed reinigen C.Q. Vervangen .
3. Eacv klep goed schoon maken met remmenreiniger en terug monteren (denk aan stekkerverbinding dat deze goed schoon is)
4. Controleer de stekkerverbinding van de ECU en kontaktslot, geen sluiting in je lichtschakelaar? is je hoofdrelais goed?
vr.gr.
honda-men[/quote]
1. reiniger is er al ingegaan, de helft op een kwart tank, de rest rechstreeks in het brandstoffilter.
2. reinigen zou ik kunnen proberen, vervangen lijkt me niet al te makkelijk (of wel)???
3. eacv is al een goed schoongemaakt, balgje glimt gewoon en drap is verwijderd uit het koelvloeistof reservoir.
4. helaas is electronica geen sterk punt van me, ik hoor iig het brandstof relais enzo wel inschakelen bij aanzetten contact.
vooral bij warme motor is hij slecht uit te lezen, wanneer schakeld normaal gesproken bijv je choke uit i.c.m je temp sensor?? misschien dat hier iets niet goed aan is.
15 jaar
Beste Defik,
Heb je mijnfoto's ontvangen ??
Voor de vacuüm slang een stukje eraf knippen en meenemen
gr.
hondamen
ja heb ik ontvangen. dankjewel
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar