Hallo,
Ik heb 2 dagen geleden de homokineet aan de wielzijde van mijn honda civic HB 1.5 dxi vervangen,
deze was op de snelweg kapot gegaan, de auto begon toen hevig te trillen.
Desondanks ben ik er nog mee naar huis gereden, en is toen vervangen.
Na een testrit van circa 20 min. schakelde ik terug liet de koppeling opkomen en had toen geen aandrijving meer,
alleen een ratelend/zoemend geluid, koppeling in getrapt en weer op laten komen toen was het eerst weer klaar.
Toen ik de auto in de achteruit zette deed hij dit weer alleen bleef hij het doen.
de as lag uit de homokineet, (borgveer/ring? kapot) heb hem weer terug geplaatst (ter plekke met een hoop moeite,en een nieuwe borgring erin) en weer naar huis gereden.
eenmaal hier schoot hij er weer uit.
Ik hoop dat iemand dit probleem herkent of misschien een oplossing weet.
Het spijt me voor de lange tekst maar probeer zo kort en nauwkeurig mogelijk het probleem te omschrijven.
Misschien tijdens het doorrijden de binnenste homokineet ook gesneuveld? of de aandrijfas krom geraakt?
het viel me namelijk op dat tijdens de testrit het stuur tot de 50 km/h in z'n 2 heel licht "schokte' dit deed
hij toen ook op de snelweg.
Met vriendelijke groet,
Jeroen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
dan heb je toch geen goede borging gehad,die homokineet moet je er echt tot op 't einde goed opzetten,totdat je voelt dat hij in die borging zit
Jeroen kijk of de oude veer nog compleet is en niet de einden af geknipt ! Bekijk ook of de borggroef in de koppeling op dezelfde plaats zit als bij de oude. Succes.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar