1,5 mnd geleden verscheen het motormanagement symbool (oranje) op het display. Tijdens het uitlezen kreeg ik P2A00 te zien en later zelfs de P0171.
Hierna is het volgende gebeurd:
- 2 lambda's vervangen
- Vacuüm slangen gecontroleerd
- MAF sensor schoongemaakt
- ECU laten resetten - ook ivm de 2 nieuwe lambda's
- Stekker doorgemeten van de lambda 1
- Zekeringen gecontroleerd
- Aarde kabels gecontroleerd en opgeschuurd
- stekkers ingespoten met contactspray
- 4 gas meting laten doen (de CAT was goed zei men)
- Lambda 1 laten doormeten - deze was goed
- Veel Youtube filmpjes bekeken
Hartstikke gek word ik van het probleem.
Verder - en dit zal niet geheel onbelangrijk zijn - viel op dat lambda 1 niet word gezien in 4 verschillende apparaten terwijl de 2de wel te zien is (waarde kwa voltage).
Heeft iemand dit al eens ooit meegemaakt?
Ik vermoed zelf dat het ergens tussen de stekker van lambda 1 en de ecu moet zitten maar dat is een aanname uiteraard, ben geen monteur en ben bang dat dit een langdurig en duur grapje gaat worden.
Iemand tips/advies en wellicht ook een schema van de aansluitingen op de ECU? (in geval van kabelbreuk en het trekken van nieuwe kabels).
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Jazz of stel zelf een nieuwe vraag.