Beste mensen,
Ik zal jullie het gehele verhaal vertellen voor een duidelijk beeld.
een maand of anderhalf geleden heb ik een crx del sol gekocht.
na mijn aankoop kwam ik er thuis achter dat het motormagagementlampje branden (niet te zien als het buiten licht is).
Ik ben toen naar de honda dealer gegaan met dit probleem daar hebben ze hem doorgemeten maar niets gevonden en vertelde ze mij dat het waarschijnlijk kwam omdat de vorige eigenaar de tellerplaten had verwisseld en de stroom waarschijnlijk een raar omweggetje maakt.
een week of 2 later begon mijn motor ineens te stotteren tijdens het rijden en ik heb hem toen stil gezet en kwam erachter dat een van de bougies los zat en heb die toen vast gedraaid met een geleende bougiesleutel.
Toen liep hij ineens niet mooi stationair meer wat ik overgens erg vreemd vind en de stotter werd er ook niet minder op maar na een verloop van tijd werd het steeds minder tot aan zelden.
Bij mijn aankoop vertelde deze meneer dat hij de olieen door een van zijn monteur zou laten nalopen en bijvullen.
Een paar dagen geleden begon mijn olielampje af en toe aan en uit te gaan en kwam er een ratel in de motor. Ik heb de volgende dag direct olie gehaald en hem bijgevuld met aardig wat olie want hij was behoorlijk leeg.
De ratel werd wel minder maar ging niet weg en vanmiddag trok ik op met mijn auto en ineens leek het of er keihard op de rem werd getrapt en hoorde ook een geluid dat op piepende banden leek(weet niet of dit uit de motor kwam of niet) en plots liet het weer los en reed de auto verder.
dit is een aantal keer gebeurd op de weg naar huis.
Weet iemand wat ik hiermee aanmoet want ik durf eigenlijk niet meer in de auto te stappen hoogstens om hem naar de garage te brengen.
Dreigt er een vastloper?
Bij voorbaat dank voor jullie hulp!
Vriendelijke groeten,
Bart.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ja maar of dat door de motor of de bak komt is de vraag.
ik zou zeker durect naar de garage gaan om in ieder geval de bak olie tepeilen en de bak en motor op geluiden laten controleren.
groetjes jan.
hmm ok.. wat bedoel je precies met de bak? de motorolie had ik gelijk tot het maxpunt op de peilstok volgegooid..
ik heb hem vandaag naar de garage gebracht.
Ik hoop maar dat het niet al te ernstig is...
ik hou je iniedergeval op de hoogte!
bedankt!
groetjes bart
14 jaar
heyy
ik ben vandaag naar de dealer gegaan om te vragen hoe het was en hij heeft hem dood verklaart..
heb niet gevraagt wat er nou precies mis was doe ik morgen als ik hem ophaal..
weet iemand misschien wat een gereviseerd blok kost voor deze auto? of een gereviseerde B16A2?
dank!
bart
14 jaar
ondr de bak bedoel ik de versnellingsbak.
maar je weet nu dus dat de motor stuk is.
misschien op de sloop?
groetjes jan.
zoek even op google op auto kraaij die doet heel veel met crx .
Duidelijk,drijfstanglagers zijn er aan het uit lopen,bekend probleem bij D16Z6 motoren
14 jaar
hmm.. is dat nog te repareren? of is het beter een nieuw blok erin te leggen? want de garage is nu aan het kijken of ze een blok kunnen vinden voor me.. dan zit ik straks misschien weer met hetzelfde probleem..
14 jaar
hey ja klopt.. het waren de drijfstanglagers.. maar te hopeloos om nog te repareren.. nieuw blok is onderweg en met beetje geluk heb ik mn autotje vrijdag weer! wel een heel duur geintje.. 1700 tot 2000 eutjes.. kan niet wachten tot ik mn autotje weer heb.. vandaag weer zeiknatgeregend op de fiets...
bedankt voor de hulp..
14 jaar
Dat is zeker duur Bart.
Blok koop je kaal voor 400 euro....1600 inbouwkosten?
14 jaar
hmm nee blok was 850 eu.. onderdelen, demontage en montagekosten dus ongeveer 1150 maar dat was ruime geschat uiteraard dus ik hoop dat het wat lager uitkomt..
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda CRX of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar