close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Honda Civic: Srs

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.5 vtec

Auto klein beurtje gegeven,alleen het srs lampje blijft branden.Auto naar de dealer en hem uitlaten lezen.Daar kwam de volgende fout code uit
02-01 openketen of hoge weerstand in het gaspatroon airbag bijrijders zijde voor. Is dit iets wat we zelf kunnen oplossen of moet hij daar voor naar de dealer?? Ook doet de airco pomp erg onrustig hij slaat aan en uit, dit doet hij wel erg snel achter elkaar.De airco wel al opnieuw laten vullen en op lekkage laten controleren.Alvast bedankt,
Henri.

Geplaatst door

H.Honda (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Heb je een stroomschema van het airbag-systeem? Heb je een beschrijving hoe te meten aan de kabelboom en de diverse onderdelen?
Zo niet, zou ik er van afblijven, een airbag kan al heel snel ontploffen.

oldford 0
badge

15 jaar

We hebben wel het een en ander in huis en wel eens vaker van dit soort problemen opgelost. Had al vaker gelezen dat het aan de draad onder de stoel kan liggen die een te hoge weerstand geeft. Maar was gewoon benieuwd of iemand ons iets meer kan of kon vertellen.

H.Honda 0

15 jaar

Airbag en de bekabeling naar de airbag ligt niet onder de stoel.

oldford 0
badge

15 jaar

Beste Oldford,dat de airbag niet onder de stoel zit lijkt mij nogal normaal!! Maar bedankt voor je reactie,s ga toch maar een afspraak maken bij de dealer om het euvel op te laten lossen.
Henri.

H.Honda 0

15 jaar

Tja, met de volgende foutcode "hoge weerstand in het gaspatroon airbag bijrijders zijde voor" ga ik niet onder de stoel zoeken.

oldford 0
badge

15 jaar

Beste oldford,

Hieronder een beschrijving van hoe dat je de storing moet meten-zoeken
Hopeleijl kan je hier wat mee.

vr.gr.
honda/men


DTC 2-1/8-6:
Draadbreuk in het opblaasmechanisme van de passagiersairbag (met voorpassagiersairbag)
Benodigd speciaal gereedschap

SRS-teststekker (2 Ω)
07TAZ-SZ50200

SRS-teststekker
07SAZ-SW50100



Telkens wanneer de contactschakelaar AAN (II) staat of gedurende minder dan 3 minuten UIT heeft gestaan, wees dan voorzichtig dat u niet tegen de SRS-eenheid stoot; de airbags zouden ongewild kunnen worden opgeblazen en schade of letsel kunnen veroorzaken

OPMERKING: NEC SRS-eenheid: Als DTC 8-6 wordt aangegeven, lost u eerst de problemen DTC 1-1, DTC 1-4, DTC 2-1 en DTC 2-4 op, wis vervolgens het geheugen, en controleer opnieuw de DTC-aanduiding.
1. Zet de contactschakelaar UIT.
2. Maak eerst de min-kabel van de accu los, daarna de plus-kabel, en wacht dan drie minuten.
3. Maak de stekker van de voorpassagiersairbag los van de SRS-hoofdkabelboom.


Maak de stekker van de bestuurdersairbag niet los.
4.
4. Sluit de SRS-teststekker (2 Ω) aan op de 2-pins stekker van de SRS-hoofdkabelboom (A).
5. Sluit eerst de positieve accukabel opnieuw aan, en daarna de negatieve kabel.
6. Wis het DTC-geheugen.
7. Zet de contactschakelaar UIT en koppel de SCS-kortsluitstekker los van de MES-stekker.
8. Sluit de SCS-kortsluitstekker aan op de servicestekker.
9. Zet de contactschakelaar AAN (II); en noteer de meest recente DTC.
Wordt DTC 2-1 aangegeven?
JA - Ga naar Stap 10 .

NEE - Draadbreuk in het opblaasmechanisme van de passagiersairbag; vervang de passagiersairbag. ■

10. Zet de contactschakelaar UIT en verwijder dan de SCS-kortsluitstekker.
11. Maak eerst de min-kabel van de accu los, daarna de plus-kabel, en wacht dan drie minuten.

11. Maak eerst de min-kabel van de accu los, daarna de plus-kabel, en wacht dan drie minuten.

12. Maak de 2-pins stekker (A) van de airbag van de bestuurder los van de 2-pins stekker van de kabelhaspel (B).


________________________________________
13. Verwijder de SRS-teststekker (2 Ω) uit de 2-pins stekker van de SRS-hoofdkabelboom en sluit dan de SRS-teststekker aan op de 2-pins SRS-hoofdkabelboom (A).

________________________________________
14. Maak de 18-pens stekker (A) van de SRS-hoofdkabelboom los van de SRS-eenheid (B).

________________________________________
15. Controleer de weerstand tussen de aansluiting nr. 10 en aansluiting nr. 14 van de 18-pins SRS-hoofdkabelboomstekker. De weerstand moet ongeveer 0−1,0 Ω bedragen.
Is de weerstand zoals afgebeeld?
JA - Slecht contact bij de 18-pins stekker van de SRS-hoofdkabelboom; controleer de stekker.
• Als de stekker in orde is, vervang de SRS-eenheid dan door een goed werkend exemplaar en controleer de werking opnieuw.■
• Als het probleem blijft bestaan, de SRS-hoofdkabelboom vervangen.■
NEE - Draadbreuk in de SRS-hoofdkabelboom; vervang de kabelboom.■

honda-men 0
badge

15 jaar

Beste Honda Men bedankt voor de reactie,hier kunnen we zeker wat mee!! Auto is nu met vac maar over 10dgn weer retour dan zal ik me weer melden of het is gelukt.
Vrgr Henri.

H.Honda 0

15 jaar

Beste H honda

Probleem al opgelost?

gr
honda-men

honda-men 0
badge

15 jaar

Beste Honda Men,het probleem is opgelost. Achter het dashboard loopt een draad waar een breuk in zat. We hebben de kabel gemaakt en daarna de auto bij de dealer weer laten uitlezen en het is nu ok!! Sorry dat het zo lang duurde voor dat ik er op terug kwam maar het was erg druk bij de dealer moest dus ff wachten. Allen weer bedankt voor de hulp!!!
Henri.

H.Honda 0

15 jaar

Beste Henri,

Bedankt voor je reactie en veel rijplzier.

gr
honda=men

honda-men 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.