close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Honda Civic: wielen staan boven naar binnen

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 ESI

Hallo allemaal,

ik ben 2 weken geleden uit de bocht gevlogen ben toen over een stoeprandje geknalt....

nu staan bijde wielen aan de bovenkant naar binnen

als ik mijn auto naar achter rijd staan mijn wielen weer recht maar zodra ik naar voren rijd zie ik ze aan de bovenkant naar binnengaan.

heeft misschien iemand enig iedee wat dit zou kunnen zijn?

ik heb ook een fototje gemaakt wat mij opviel omdat hij daar nogal bewoog en omdat het een natte plek is...
(rood rondje er omheen)
[url=http://imageshack.us][img]http://img208.imageshack.us/img208/4733/...[/img][/url]

alvast super bedankt allemaal.

MVG,

Jelle

Geplaatst door

karrespoor (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Om te beginnen is de velg krom.
En die fuseekogel mag wel vervangen worden (in het rode rondje).
Krik de auto op en haal het wiel er af, ZET DE AUTO OP DE HANDREM, en laat het wiel draaien (stationair, 1e versnelling)
Kijk nu of de wielnaaf slingerd, zo ja ook vervangen, zo nee alleen velg vervangen.
Controleer verder de hele wielophanging op vervorming/speling.

mvg,
Hans.

Hans4040 1285
badge vip badge

17 jaar

Hans,
bedankt voor je reactie, ik heb er 4 andere velgen + banden opgelegd.

zou het kunnen doordat de fuseekogel kapot is mijn wielen naar binnen gaan staan?

Alvast super bedankt!!!!

MVG,

Jelle

karrespoor 0

17 jaar

Als er al andere velgen op zitten, ligt het daar niet aan.
Blijft de wielnaaf over en de fusee.
Als er zoveel ruimte op de fuseekogel zit, kan dat inderdaad.
Maar dan nog, krik de auto eens op aan 1 kant en draai het wiel rond.
Slingerd hij dan ook?
En voel of er ruimte op de kogel zit door het wiel stevig vast te pakken aan onder en bovenkant en dan heen en weer bewegen.

Hans4040 1285
badge vip badge

17 jaar

alles draait gewoon rond zonder slag, als ik me wiel wil gaan bewegen zit er haast geen speling op.


als ik voorzichtig vooruit rijd wil de auto naar rechts.... (linker wiel staat erger naar binnen dan het rechter wiel als je voor de auto staat.

nogmaals super bedankt!!!!!!!


Jelle

karrespoor 0

17 jaar

Alles van de wielophanging moet gecontroleerd worden en zonodig onderdelen vervangen.
Daarna de auto laten uitlijnen.
Wees voorzichtig hiermee, als je niet voldoende kennis van zaken hebt, laat het dan doen in een garage.

mvg,
Hans.

Hans4040 1285
badge vip badge

17 jaar

[quote=jelle.karel]als ik me wiel wil gaan bewegen ...........[/quote]
ME wiel.............?

Of MU wiel? Of MUN wiel of MIJN wiel..???

Tskeint koel te sein as juh tskreift soas jut segt...?

Santa 0

17 jaar

Fuseekogel vernieuwen en dan de kromme stuurstang, want die heb je gegarandeert, vervangen en dan uitlijnen. Je wielen staan nu naar binnen en dat wordt erger als je vooruit rijd. Hij heeft nu een toespoor van jewelste en dat wordt alleen versterkt als je gaat rijden.

Sytze

sytze 0
badge

17 jaar

Super bedankt...

ik ga van de week eens even kijken.

je hoort nog.

nogmaals bedankt.

MVG,

Jelle

karrespoor 0

17 jaar

Hoi

Leuke oplossingen allemaal maar jullie vergeten een heel belangrijk ding!!

Laat eerst de auto een goed uitlijnen, en dan bedoel ik niet effe sporing controleren, maar alles, caster, camber toe-in etc en dan wel van de gehele auto.
Op basis van deze uitkomsten kun je verder VERSTANDIG oordelen wat de volgende stappen zouden moeten gaan worden. Domweg onderdelen vervangen kan elke reperateur, daarom zijn de meeste rekeingen van bedrijven ook zo hoog omdat ze het niet weten !!!.
Wat ik tevens zie aan jouw foto is het volgende ( maar dat heeft niets te maken met jou schade) de aandrijfashoes begint scheurtjes te vertonen, als je deze pas gaat vernieuwen als hij helemaal stuk is dan ben je te laat en heb je kans dat je aandrijfas geluiden gaat maken, bij deze.

Laat de auto maar eens uitlijnen en zet het rapport maar eens op dit forum

gr

ronny

hondaronny 0

17 jaar

Ronny, bedankt voor je reaktie, ik kan dus het best even langs een garage en hem laten uitlijnen? en dat rapport hier plaatsen...

wat zijn ongeveer de koste hier van??

super bedankt alvast.

MVG
Jelle

karrespoor 0

17 jaar

[quote=hondaronny]Hoi

Leuke oplossingen allemaal maar jullie vergeten een heel belangrijk ding!!

Laat eerst de auto een goed uitlijnen, en dan bedoel ik niet effe sporing controleren, maar alles, caster, camber toe-in etc en dan wel van de gehele auto.
Op basis van deze uitkomsten kun je verder VERSTANDIG oordelen wat de volgende stappen zouden moeten gaan worden. Domweg onderdelen vervangen kan elke reperateur, daarom zijn de meeste rekeingen van bedrijven ook zo hoog omdat ze het niet weten !!!.
Wat ik tevens zie aan jouw foto is het volgende ( maar dat heeft niets te maken met jou schade) de aandrijfashoes begint scheurtjes te vertonen, als je deze pas gaat vernieuwen als hij helemaal stuk is dan ben je te laat en heb je kans dat je aandrijfas geluiden gaat maken, bij deze.

Laat de auto maar eens uitlijnen en zet het rapport maar eens op dit forum

gr

ronny[/quote]
Nee, dat is slim! Eerst uitlijnen terwijl je al weet dat er een fusee open ligt en een stuurstang krom is?
Volgens mij is dat pas echt geld weg smijten. Ga nou eerst maar kijken wat er echt aan de hand is en dan pas uitlijnen want anders blijf je geld uitgeven......

Sytze

sytze 0
badge

17 jaar

bedankt style,

ik ga van de week even langs een garage.

hoe jullie op de hoogte.

Jelle

karrespoor 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.