Hallo mensen,
Sinds dat ik mijn coupe heb, wat onderhand 2 jaar is, zit ik nogsteeds met het probleem dat de motor in koude toestand hoge toeren gaat draaien, en dan praat ik in de echte koude dagen zowat over de 2000 toeren.
ook begint de motor net na het starten eventjes iets te zagen. Ik heb ondertussen al heel wat dingen geprobeerd,
zoals controle op valse lucht, ik heb 2dehands een complete gasklep + sensoren overgezet.
Nog steeds zelfde probleem. Heb van een andere honda de RACV klep overgezet, deze werkte bij die honda zoals het moest, maar bij mijn auto direct weer drama. Heb de RACV klep onderhand al wel 5 keer goed schoon gemaakt want volgens de Honda dealer moest het absoluut daar aan liggen.
maar begin na 2 jaar en vele dingen proberen toch ernstig te twijfelen of het wel aan die klep ligt.
kan het niet aan de ECU liggen? Heb verder ook geen foutcodes..
Ben zelf 1e automonteur en het is toch knap lullig dat ik dit nogsteeds niet goed krijg:(
Heeft iemand nog ideeen??
Alvast bedankt!!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dit doet mijn civic vtec-e ook regelmatig, bij koud weer en bij koude motor.
Dat zal er waarschijnlijk mee te maken hebben dat het motormanagement de katalysator snel warm wil stoken.
Wat wel helpt is heel even kort een klein beetje gas geven, dan zakt het toerental daarna gewoon terug tot een acceptabele waarde.
Verder doe ik er niets aan, gewoon tikje gas en het is weg
rechts tegen het schutbord zit de cannisterpot (die de dampen van de benzinetank opzuigt)die via een slang rechtstreeks verbonden is met het gasklephuis -inlaatcollector.
heb je die al eens dichtgeknepen of afgekoppeld ?
mvg hugo
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar