Hallo mede forumgebruikers,
Sinds kort hebben we een Daily 3.0hpt ,bj 2010, aangeschaft. Slechts 12000 km gelopen, maar allemaal stadskm's..
Vanwege een af en toe knipperend EDC lampje direct na aanzetten kontakt(motor nog niet gestart) en een
hoog brandstofverbruik(1op 7.5 ,veel snelwegkm's), maar eens besloten om motor nader te inspecteren.
Het blijkt dat de map-sensor behoorlijk heet geweest is,het kunsstof is gedeeltelijk gesmolten.
Daarom denk ik dat de EGR klep open blijft staan.(af en toe?)
Kan de EGR klep bij deze motoren afgesloeten worden, zonder foutmelding van de ECU?
Of een plaatje monteren met een gat van zo'n 4mm erin?
Alvast bedankt voor reakties.
Vr.grt,
Kees
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hoi tebuwil probeer eens met nieuwe luchtfilter of met marly egr reineger
lucht is het hart van de motor Grt
Wanneer er storingen in het EGR systeem zijn krijg je vrijwel direct een storing. Ook bij afsluiten krijg je direct fouten.
Laat een dealer eens een EGR test doen van het systeem. Ze kunnen met de tester namelijk een complete test doen, ook van een variabele turbo en van de verstuivers.
Wij hebben Forté inlaatreiniger, maar deze werkt waarschijnlijk hetzelfde als de marly EGR reiniger.
Ook is het mogelijk dat er nog updates zijn voor de motor ECU.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Iveco Daily of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar