Hoi mensen ik heb het volgende probleem met mijn Iveco waar ik al weken mee aan het stoeien ben;
De auto start niet uit zichzelf. Niet met startkabels. Bij aanslepen start hij meteen zonder enig probleem.
Bij het proberen te starten is er niet één keer ontsteking. Verder heb ik van iemand een spuitbus "motor start" gekregen, als ik die in de lucht-inlaat spuit, start ie prima.Hij loopt verder ook goed, niks mis mee, al heb ik wel het idee dat hij wat weinig vermogen levert.Er zit een nieuwe luchtfilter in, een nieuwe brandstoffilter en een nieuwe opvoerpomp.
Alle suggesties zijn welkom,bvd
Davy
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hier kan ik geen touw aanvast knopen,ontsteking?????dit is toch een diesel dus geen ontsteking mogelijk,wat doet hij niet,niet starten of niet aanslaan,dus wel starten maar niet aanslaan.
Sorry dat ik het niet duidelijk genoeg geformuleerd heb, maar;
De startmotor doet t prima, alleen slaat de motor niet aan.
Met "geen ontsteking" bedoel ik dat er geen enkele hort of stoot is, hij sputtert niet ofzo.
Oftewel de startmotor draait rond, zonder dat het ook maar lijkt alsof ie ooit aan wil gaan slaan.
16 jaar
is dit probleem ontstaan nadat je ales vervangen hebt of was dit daarvoor al aanwezig
16 jaar
het gebeurt nog wel eens bij deze motoren dat de distributiesnaar 1 tandje verspringt na het in werking treden van de stuurbekrachtiging,die stuurpomp vreet namelijk kracht van de brandstofpomppoellie met verspringen van de riem tot gevolg, ik zou 1st tyming conroleren. ook starttoerental is erg belangrijk.
Het probleem is ontstaan vóórdat de spullen vervangen zijn. In een goeie week tijd is hij van perfect aanslaan, via slecht aanslaan, naar niet aanslaan gegaan.
16 jaar
Pomptiming controleren, distributieriem wil bij deze motoren makkelijk van tijd springen.
Pomptiming is goed, probleem nog steeds niet opgelost
16 jaar
Zijn alle brandstofleidingen van pomp naar verstuivers GOED ontlucht. Achterste leiding wil nog wel eens lucht in blijven staan omdat je daar slecht bij kan en dus graag vergeten word. Er werkt 1 cilinder dus niet mee. Als je motorstart gebruikt krijgen de 3 overige net genoeg energie uit de verbranding om in gang te schieten. en sommige mensen vinden een motor die op 3 cilinders loopt ook goed lopen, al trekt ie dan wat minder.
Als je hem aantrekt lever je net de aanslaande energie vanuitde snelheid van het voertuig. Ik weet ook niet hoe je hem hebt aangetrokken, maar controleer de distributietiming en de staat van de distributieriem bij de krukaspoelie nog maar eens goed.
wat was nu de oorzaak?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Iveco Daily of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar