Hai,
Ik heb een daily 40 10 4x4 uit 1991. Sinds het begin heb ik het volgende probleem:
1. Ruitenwisser gaat 'zomaar' aan in de intervalstand. Het enige dat helpt is het relais uit de zekeringskast loshalen. Volgens de dealer kan het niet aan het relais liggen.
2. Het voltageverschil tussen de voor en achterlichten is meer dan 2V. Als ik dan de richtingaanwijzers aanzet met de hoofdverlichting aan, gaat de hoofdverlichting heel flauw meeknipperen. Waarschijnlijk door het voltageverlies.
In het verleden is de schakelaar van het licht al een keer doorgebrand. Die is nu vervangen (oorzaak hopelijk ook opgelost).
Sinds het aansluiten van een cruisecontrol heb ik het probleem:
3. De snelheidsmeter reageert op alle electrische dingen: richtingaanwijzer, ruitenwisser, lampen.
De snelheids pulsdraad van de cruise control zit op de oranjedraad achter de snelheidsmeter. Volgens de dealer was dat de juiste draad
Nu is daar nog een probleem bijgekomen:
4. De richtingaanwijzer knippert onregelmatig: eerst gewoon (alles op het dashboard doet het dan), daarna heel snel, net alsof er een lampje kapot is. De lampjes op het dashboard zijn dan uit, maar ik hoor het wil tikken. Buiten knipperen de lampen 2x zo snel.
5. Als ik de deur open doe en de binnenverlichting gaat aan, gaat ook de richtingaanwijzer naast de deur (die kleine rechthoekige) heel flauw branden.
Wie kan mij helpen?
HEEFT ER IEMAND EEN STROOMSCHEMA VAN EEN DAILY UIT 1991?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
kijk maar eens goed of zekeringkast niet nat is geworden ,is een kwaaltje van die dingen raam rubbers lekken en op de a-stijl de dopjes willen ook wel lekken,de massa draad op de linker kant van je motor blok bij je startmotor breken ook vaak van je blok dan reageren je meters ook mee
stekkers naar de koplampen zijn gevoelig misschien zit daar je spanning verschil
als er na het aansluiten van iets een storing optreed neem dan de aangesloten draden weer los om te kijken of je het goed hebt aangesloten en of de storing daardoor optreed
succes
[quote=klorres]kijk maar eens goed of zekeringkast niet nat is geworden ,is een kwaaltje van die dingen raam rubbers lekken en op de a-stijl de dopjes willen ook wel lekken,de massa draad op de linker kant van je motor blok bij je startmotor breken ook vaak van je blok dan reageren je meters ook mee
stekkers naar de koplampen zijn gevoelig misschien zit daar je spanning verschil
als er na het aansluiten van iets een storing optreed neem dan de aangesloten draden weer los om te kijken of je het goed hebt aangesloten en of de storing daardoor optreed
succes[/quote]
Ok, dank je! Ga de boel ff navlooien.
Nog een vraagje: Helpt het als ik de zekeringkast nakijk en eventueel inspuit met zoiets als 'contactspray'? en weet je toevallig welke draad van de snelheidsmeter de snelheidimpuls verzorgt? (het stroomschema achter op mijn tellerunit is onleesbaar...)
14 jaar
sorry dat ik zo laat reageer ,je kan altijd je zekeringkast inspuiten kan geen kwaad,ik zal de draadcode wel even opzoeken ,je kan ook met led spanning zoeker of een duurdere multimeter meten of er een puls komt op een van de oranje draden.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Iveco Daily of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar