bij koude motor is er een getik hoorbaar in het motorblok, vooral onder de wagen duidelijk hoorbaar, je hoort het echter ook als je binnenin de wagen zit. Bij warme motor verdwijnt het geluid. Compressie is ok. Ik heb de voorste zuiger vervangen + segmenten op alle 4 de zuigers vanwege gripagesporen op de voorste zuiger, evenwel zonder voelbare sporen op de cilinderwand. Krukaslagering is nagemeten, deze is ok. Klepstoters zijn ook reeds vervangen maar probleem blijft bestaan.
Voor alle duidelijkheid, het getik was er al voordat de motor open geweest is.
Wie heeft er een idee.
Alvast bedankt voor de reacties.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zijn het niet gewoon je kleppen? Tikken als het blok koud is is niet heel vreemd. Als je wat gas geeft gaat het ook sneller? Als het bij warme motor (na min. of 2 stationair) over is zou ik me geen zorgen maken.
mvg.
Jvr
Hallo ben hier nieuw op het forum ik heb een klein vraagje ik zit nl. met hetzelfde probleem met mijn saxo 1.4i maar het getik blijft zelfs bij warme motor en het rare is dat het bij koude motor veel minder tikt dan bij een warme. Kan iemand me helpeN???
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Jeep Wrangler of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar