op 40.000 km slaat motor niet meer aan, pomp gede en monteerd en laten testen. preventief zijn toen de veren in de bosch brandstof pomp verv. tevens verstuivers laten testen, deze waren erg vervuild, maar met enig spoelwerk deden ze het weer goed. spul afgebouwd en probleem opgelost.
nu 77000 km slaat motor weer niet aan. vlak voordat dit euvel zich voordeed tikte de motor soms. ik heb nu de verstuivers weer laten testen maar deze zijn goed. als ik de hoge druk aansluiting op de verstuiver los draai komt er gewoon brandstof uit tijdens het rondstarten. is er iemand die hier ervaring mee heeft?? (tis een conventionele turbo diesel, GEEN common rail)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
de verstuivers zijn voor het testen al gereinigd, en dan doen ze het dus goed. ze zijn inmiddels terug gemonteerd en motor loopt als een zonnetje. maar waarom vervuilen de verstuivers nou elke keer zo erg?? er word door het hele land getankt en motor word normaal belast. iemand ervaring??
Is dit die vijfcylinder Mercedes-Benz motor?
Nee, dit is een 4 cilinder. hoezo?? komt het daar ook voor?? en kan er een 5 cilinder mercedes in een kia liggen??
Sorry, dan ben ik in de war met SsangYong. Ik weet dat die een vijfpitter 2,9 liter van Mercedes gebruik(t)en.
Is het trouwens wel een DI diesel of een voorkamermotor?
Succes, Thijs
voorkamer
Auto was inmiddels weer gestrand. Startblokkering afgekoppeld en elektrostop klep vervangen. Nu is het maar liefst alweer een hele week goed gegaan, dus ik denk dat het opgelost is.
Hoorde vandaag van een klant misschien de oplossing. Een kennis van hem had ook zo'n auto .Deze had dezelfde klachten .
Bleek de coating aan de binnenzijde van de brandstofleidingen los te laten .
Deze coating verstopt de verstuivers.
Probleem is bij dealer bekend.
Levertijd toen van nieuwe leidingen was 3 maand.
Gerard van Ingen.
hallo, dit probleem heb ik ook eens gehad ....deze kreeg geen goede blokspanning op de startonderbreker/brandstofpomp.
dit was ook een af en toe storing.
de oplossing zat in de stekker onder de accu hier zat oxidatie in
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Kia Carnival of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar