Met de apk werkte de rechterkant van de handrem niet .De boel opgemaakt en er zat een olie in de trommel .
De boel ontvet en toch net weer door de keuring gekregen.Maar waar komt die drap vandaan?
De kering van het wiellager?
Of kan het cardanolie zijn /misschien heb ik met het vervangen van de cardanolie te veel gevuld .
Iemand een idee.
Het vervangen van de kering is dat een moeilijk karwei ?
Ik heb wel gezien dat een nieuw lager steken een hoop werk is en dat er nog iets moet worden afgesteld[spelling]
Heeft iemand dit al eens gedaan alle tips zijn welkom.
Ik heb 30 km gereden en er zit nu nog geen vettigheid in de trommel.
Groet Peter
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
In een cardan zit helemaal geen olie. Het zijn homokinetische koppelingen waar enkel wat vet inzit. Ik vraag mij af hoe (of waarom ?) jij daar olie in krijgt.
De wiellagers zijn van het gesloten type waar bovendien zeer weinig vet in zit. Bovendien zijn de lagers niet te krijgen, maar is dit een volledige hub.
De enige olie die er volgens mij kan inkomen is remolie via de remklauw of van olie de schokdemper.
[url=http://postimg.org/image/wp9x7pvd1/][img]http://s18.postimg.org/wp9x7pvd1/Screen_...[/img][/url]
Als er ´olie´ op je remsegmenten zitten, dan komt dit toch van je wielremcilinder af?!? Dat had je kunnen zien bij het schoonmaken ervan.
Ikzelf ben niet echt voor het schoonmaken van de remvoering. Vervangen die set inclusief natuurlijk beide wielremcilinders. L+R.
Daar zitten geen wielremcilinders in. Handrem is puur mechanisch met remtrommel. Voetrem is met remschijven,remblokken en remklauwen.
TS had het over olie in de trommel! Toch niet raar dat je dit dan denkt, Harry?
Dat is zo Ralf, daarom dat ik meestal antwoorden geef waarvan ik in hoge mate zeker ben.
Aangezien ik dagelijks met Hyundai te maken heb en Kia dezelfde modellen heeft ben ik wel een beetje thuis in die wagens. Wat uiteraard niet wil zeggen dat ik alles weet ;o)
Ok Ik heb het over een starre achteras met een differentieel daar zit echt olie in .Inderdaad geen cilinders puur mechanisch.
Van een andere prof kreeg het volgende antwoord , inderdaad een defecte kering ,moet achterwiellager met keringen vernieuwen.
Ook het ontdoen van vet is inderdaad niet de meest gelukkige oplossing maar ik probeerde door de keuring te komen en dat is wel gelukt [ net aan ]
Indien er complete hub voor zijn dan liever dat maar ik heb ze nog niet gevonden , ook wiellagers met kering in de aftermarket niet gevonden.
Ook het lager vervangen is geen klein karwei je moet het lager bijna doorslijpen en dan klieven waarna het lagerhuis kunt verwijderen met een trekker of pers. [ dat heb ik ergens gezien]
Sta open voor alle opmerkingen of oplossingen.
11 jaar
Peter, ik heb het even opgezocht.
De Hyundai heeft de onafhankelijke wielophanging sinds 2006, de Kia vanaf 2009. Inderdaad dus een starre as in 2007. Mea culpa.
Moet dan wel olie van de as zijn die via de oliekeerring op de remmen komt.
Van de Kia heb ik verder geen tekeningen of gegevens.
Misschien ben je hier iets mee: onderdeelnummer NIPPARTS N4710313.
De keerring zal er wel niet bijzitten, die kan je wel bestellen via Kia neem ik aan.
http://autopartswinkel.nl/doc/zoek-op-ke...
Zou het misschien ook voldoende zijn alleen de binnenste keerring te vernieuwen ,die moet de olie tegenhouden uit het diff.
Het wiellager maakt geen geluiden en draait perfect.
Is veel minder werk dan lager eraf slopen en nieuwe erop persen.
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Kia Sorento of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar