inhouden bij constante snelheid op lpg en op benzine.
co is stationair goed maar bij 2000tpm schiet het co omhoog en hikt de motor op lpg en benzine.
fout code is verbrandings probleem cilinder 4.
lambdasonde meet stationair goed maar op toeren blijft deze tussen de 0.2 en 0.3 volt veel te rijk mengsel.
dus het mengsel word niet armer gezet hoe kan dit nou.
inlaatbuis onderdruksensor meet goed.
gaskleppositie sensor is nieuw.
wat ik vreemd vind is dat de luchtmassameter 1.4 volt geeft bij stationair draaiende motor is dit niet te hoog.
ik twijfel over de lambda sonde en luchtmassameter.
wie kan mij helpen.
Geplaatst door laurens6453 (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Kia Sorento? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Kia Sorento of stel zelf een nieuwe vraag.
2 Reacties
honda harry (0) PRO, 13 jaar geleden
Hallo Laurens. We hebben zelf al vaak gezien dat de eerste kat stuk ging en alles voor de tweede kat ging zitten.
Ook de bobine van deze 2.4 gaan vaak stuk. wissel de twee even om en kijk of het probleem nog op 4 zit.
gr harry
laurens6453 (0) PRO, 13 jaar geleden
probleem gevonden, cilinder 4 heb compressie verlies,ik denk een verbrande klep. ga de kop er morgen demonteren.
harry bedankt voor het mee denken.