Kia Sorento: misfire cillinder 4

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.4

ik heb de foutmelding misfire op 4e cillinder, 2.4 benzine / lpg
heb deze laten resetten om te kijken of deze terug komt en jawel deze staat er weer in
wat is de oplossing, nieuwe bougie of nieuwe onsteking
heeft iemand een gelijk voorval, alvast bedankt voor de moeite

mensjac

Geplaatst door mensjac (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Kia Sorento? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

22 Reacties

primera p11 (0), 11 jaar geleden

Heb je deze storing ook op benzine?.

mensjac (0), 11 jaar geleden

ik start de auto op benzine automatisch en dan komt de foutmelding erin

primera p11 (0), 11 jaar geleden

Op benzine zetten met de schakelaar en dan starten en kijken of de melding verschijnt.

mensjac (0), 11 jaar geleden

ga ik morgen uittesten

primera p11 (0), 11 jaar geleden

Het kan zijn dat het benzine systeem vervuild is door het rijden op lpg.
Ondanks de start op benzine vervuild het systeem.
Om dat te voorkomen kun je het beste V-power tanken en 2 flesjes wynn's injectorreiniger erin gooien en dat oprijden.
Regelmatig een stukje op benzine rijden voorkomt ook vervuiling,mits het dat is natuurlijk.

mensjac (0), 11 jaar geleden

oke ik hoor wel dat er regelmatich een bobine stuk gaat bij de 2.4

mensjac (0), 11 jaar geleden

heb alles gedaan wat is geschreven, bobine vervangen van 4e cillinder is ook van 1e cillinder
alle kabels vervangen en bougies maar er komt weer melding misfire 4e cillinder
ik word gek

vraag 2 is de kost van distributieriem vervangen hoog en wanneer moet deze worden vervangen
alvast bedankt voor de moeite heren..

Hans4040 (190) PRO, 11 jaar geleden

Zie http://www.kia.nl/kia-rijders/home/Repar...
Ga naar downloads, reparatie en onderhoudstarieven.
Bekijk ook de video distributieriem.

hellbat (0) PRO, 11 jaar geleden

Laat die riem nog heel even, en kijk eerst naar die Missfire.

Missfire wil zeggen, dat cilinder 4 op dat moment even niet meeloopt. Dat kan allerhande oorzaken heben, dus NIET alleen de ontsteking.

Ontsteking is vervangen, dus die valt op dit moment uit te sluiten

Probeer of je de injector van 4 kunt wisselen met Bijvoorbeeld de injector van 3, en kijk daarna of de storing meeverhuist. Zoja, injector verstopt/kapot.
Zonee, compressietest ( Laten) doen. ( Koud en warm), Kilometerstand ven de auto ??????, misschien heb je last van ingeslagen klepzetels, en moet de kop eraf om de zaak te reviseren.
Dan kun je gelijk de riem mee ( Laten ) vervangen.

mensjac (0), 11 jaar geleden

Bedankt Marcel,
ik zal deze week dit laten doen bij de garage
ik laat het je weten
km stand 170000

mensjac (0), 11 jaar geleden

Marcel,

de injector met 3 verwisseld maar nog misfire op 4 garage zegt klep dus deksel lichten

hellbat (0) PRO, 11 jaar geleden

Enigsinds mee eens, een compressietest kan uitwijzen of dit dan 100% noodzakelijk is. Indien compressie in orde, KAN het ook nog aan de ontsteking liggen. Bobine is vervangen zeg je, maar ook de bougie en/of kabels ?????

Indien je de kleppen zelf kan stellen, is het lichten van de kleppendeksel een logische stap,je kunt dan de klepspeling controleren, maar indien er hydraulische stoters inzitten kun je er toch niet veel aan zien. Volgende stap is dan de nokkenas(sen) demonteren, en de klepsteelhoogte's te meten of ze van elkaar afwijken.

mensjac (0), 11 jaar geleden

Marcel bedankt voor je snelle reactie

bougies en kabels ook al vervangen
ik had de hoop dat de uitlezing de misfire had mee verhuisd helaas

en als de klepzetels zijn ingeslagen moet de kop er dan af

hellbat (0) PRO, 11 jaar geleden

Ja, dan moet de kop gereviseerd worden, dat betekent bij een gasauto 9 van de 10 keer nieuwe kleppen en klepzetels. Hou in dit geval dus rekening met een aanzienlijke kostenpost.

mensjac (0), 11 jaar geleden

wat vreemd is dat de foutmelding na resetten niet direct terug komt maar pas na een paar dagen weer
kan het ook met brandstof pomp te maken hebben

ik heb er geen verstand van maar als de klepzetels zij ingeslagen moet de foutmelding toch direct terugkomen of ben ik gek.....

ik zou het zonde vinden als de kop eraf gaat voor niks en veel geld kost

Ali1481984 (0) PRO, 11 jaar geleden

Hallo Jac,

ik heb ditzelfde probleem bij een Santa Fe gehad. Ook steeds misfire op dezelfde cylinder ondanks het overzetten van de bobines etc. etc. Deze motor liep ook op gas. En inderdaad kwam bij mij de foutcode niet meteen terug. Dit heeft te maken met t aantal rijcyclussen van de ecu waarbij deze de aantal keren dat de storing word geconstatteerd ook daadwerkelijk opslaat. Dus zeg maar, de storing moet zich een aantal keren voordoen voordat dit door de ECU als een constante fout word gezien.
In mijn geval waren er 2 cylinders met misfire die konstant terugkwamen. Na lang zoeken bleek dat de distributieriem niet goed op tijd was gezet tijdens het vervangen.
Je hebt al aangegeven dat de bobine/bougie/bougiekabel al vervangen zijn. dit kunnen we dus uitsluiten. Heb je al geprobeerd om de injectoren onderling te verplaatsen? Als je zeker weet dat de injector in orde is, blijft er maar 1 ding over.. De kleppen. Je kunt door middel van een cylinderlektest achterhalen waar eventueel een lek zit in de cylinder.

mensjac (0), 11 jaar geleden

Ali,

bedankt voor je reactie

ik moet de distributieriem wel vervangen kan het hier ook aan liggen
ik laat volgende week de compressie meten koud en warm

mensjac (0), 11 jaar geleden

nou heren kop eraf geweest en gereviseerd nieuwe riemen en wat nog meer belt de garage dat ze geen vermogen krijgen op zowel gas als benzine en weten niet waar het aan ligt dus weer wachten heeft iemand een suggestie

hellbat (0) PRO, 11 jaar geleden

Distributie wel op tijd ?????

mensjac (0), 11 jaar geleden

volgens monteur staat deze op fabrieks stand wat hem opviel bij het vervangen is dat deze niet goed stond
staat nu vanaf woensdag in de garage na reviseren kop en krijgt hem niet aan de praat
loopt stationair zeer goed als een zonnetje maar als je gas geeft is het net of hij stikt en geeft weer misfire aan zowel op benzine als gas...
moet dus of of lucht of brandstof zijn lijkt mij als leek

primera p11 (0), 11 jaar geleden

Dan heeft tie waarschijnlijk goed gestaan,en staat tie nu fout.

mensjac (0), 11 jaar geleden

nu is alles goed gezet en loopt weer op 4 cil pfffff
alleen bleek ook de cat kapot te zijn deze nu ook nieuw vulling in gelast en nu maakt de auto wel meer lawaai boven 3000 toeren....
verder bokt de auto onder hetrijden heeft hier iemand ervaring mee....
alles is vervangen bobine, injectors gecontroleerd, bougies op juiste afstand ik word radeloos.....
terwijl hij zo lekker liep voor het gezeik met kleppen begon
ik ga vanavond rijden op benzine en kijken of hij dan ook bokt

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Kia Sorento of stel zelf een nieuwe vraag.