Hallo,
Wij hebben hier een nieuw model Kia Sorento (grijs kent.) diesel automaat.
Het volgende doet zich voor.
Als de auto stationair draait in zijn vrij of in zijn drive met de voet op de rem, voel je soms een behoorlijke trilling die door de auto heen gaat.
Metname in de zitting en de rugleuning van de stoelen.
Het is er niet altijd, en de ene keer is het erger dan de andere keer.
Wij hebben zelf het idee dat het aan de tussen as ligt.
Wie kent dit probleem? en belangrijker WIE HEEFT DE OPLOSSING
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hebje de motor/bak steunen gecontroleerd?
We hebben ze bekeken, en zijn heel en netjes recht gemonteerd.
De trillingen vangen ze ook netjes op.
in de carrosserie vlakbij de motorsteunen voelen we niets, maar bij de ophaning van de tussenas in het midden van de auto voel je de trilling wel door de carrosserie heen.
Deze ophanging zit op dezelfde balk waar ook de stoelen op zitten.
Lijkt ons dat het probleem daar zit, alleen hoe lossen we het op
Heb iets vergelijkbaars gehad.
Ik had extreem veel trillingen als ik onder het rijden de voet lichtjes op de koppeling liet rusten, of de hand op de versnellingspook legde. Het leek alsof het motorblok los in de rubbers hing.
Bij mij was het vliegwiel waaraan de koppeling vast zit uit balans.
13 jaar
KLACHT KIA SORENTO AUTOMAAT - 4WD, MODEL 2010
Ik heb spijt van de aanschaf (januari 2011) van mijn nieuwe KIA SORENTO Automaat-AWD.
Tijdens het rijden ontstaat veel trilling (soms zelfs licht schudden)
Ik heb de klacht bij KIA NL gemeld. Na het maken van een rit met een KIA-medewerker kreeg ik te horen dat er meer klachten zijn. Het probleem zou ontstaan doordat de automaat in een te laag toerental draait waardoor de achteras, die altijd meedraait, gaat trillen (zou te maken hebben met de milieu-eisen)
Als ik hem op handschakelen instel, waardoor een hoger toerental ontstaat, hou ik dezelfde problemen. Mijns inziens is het dus een ander probleem.
Het antwoord van KIA is dat er momenteel helaas geen oplossing is.
Slechte zaak van KIA dat ze het probleem op deze manier afhandelen en ondanks deze wetenschap toch de combinatie Automaat-AWD blijven verkopen.
Waar staat de 7 jaar garantie dan voor???
L. Verboom
P.s.
Inmiddels heeft KIA NL laten weten dat het een producteigenschap is van de KIA Sorento 4WD, en zij het euvel niet kunnen verhelpen daar er (volgens KIA NL) geen sprake is van een mankement.
Dit tril- en schudprobleem wordt je niet verteld als je de auto bestelt.
Antwoord op de vraag, waar de 7 jaar garantie voor staat wordt niet gegeven.
Zo veeg je een probleem wel héél makkelijk van tafel.
Mijn advies is: wees voorzichtig bij de aanschaf van dit type. Want voor je het weet heb je nadien een probleem .
13 jaar
nog even terug komen op mijn eerder schrijven over trilling van de moter tot op de voor vloer en onder de voor stoelen ik heb er in middels 9500 km op zitten
op zich een fijne auto maar die trilling in D van de automaat is er nog steeds ,ik heb de tussen as eens verwijderd toen had ik alleen trilling bij de pedalen
ik heb toen ook gekonstateerd dat het cardan nauweluks is rond te draaien met de hand dit kost lieters brandstof ik ben over het branstof gebruik matig tevreden
wie heefd een op losing voor dit probleem ,der is iemand van kia bij geweest naar die maakte zich er tog wat makelijk van af
wie weet de op lossing
ps
er is bij het inschakelen van de vierwiel aandrijving niets te merken, dat zou volgens kia wat lawaai kunnen verorzaken ,nou bij mij niet ik heb het gevoel dat de achter wielen in het geheel niet aangedreven woorden groetjes uit den haag
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Kia Sorento of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar