Februari 2005 is door dat de garage de distributieriem niet had vervangen stuk gegaan de gevolgen aan de motor waren groot, in overleg met de garage en diens advies dat alles goed zou komen is toen de motor gerepareerd, en veel vernieuwd. Na enige maanden ontstonden er diverse problemen steeds aan de motor. Daar ik toe het vertrouwen volledig kwijt was bij het kia herstel bedrijf, en ik ook vond (achteraf) dat hij mij behoorlijk te grazen had genomen met de reparatie (ondanks dat deze en de importeur mee betaald hadden echter leeuwendeel was voor mij), gegaan naar een ander herstel bedrijf (kia). Heb daar de situatie volledige uitgelegd en legde mij vertrouwen in hun handen, had van andere vernomen dat men over hen (goed) te vrede was. Na ruim een jaar en diversen nota's was/ is het problemen ook ben hen niet opgelost. Dus besluiten we naar een andere kia-dealer te gaan, ook deze de situatie volledig uitgelegd. Deze komt met de volgende diagnose, het geringe verlies van koelwater is door een schuur in de kop, kosten c.a. 1.500. Het slechter optrekken en de zwarte rook heeft men geen verklaring voor. Na de auto daar gehaald te hebben moeten wij na ca. 5 km KIA assistance bellen, ivm heet lopen van de motor (volgens de temperatuur meter. Zij schakelen de ANWB in welke wij ook de volledige situatie uitleggen. Na wat speur werk komt deze tot de conclusie dat de temp. meter defect is, welke hij bij de KIA garage samen met de chefwerkplaats vervangt. Zij bekijken en bepraten samen het probleem van het opstekken eb zwarte rook. De ANWB doet hierbij diverse suggesties waarbij enkele weggewuifd worden omdat men deze onderdelen al heeft vernieuwd. Ook geeft de kia reparateur (chefwerkplaats)aan dat je eigenlijk beter kunt vragen wat niet vernieuw is. Ik doe de suggestie of het niet raadzaam is om de KIA importeur zijn oordeel eens te laten geven. Dit vindt positieve weerklank de chefwerkplaats zal komende week met zijn monteur overleggen en ons informeren. Helaas moeten wij weer zelf informeren. De chefwerkplaats draait als een blad om en wij moeten de auto maar brengen en tekenen dat wij aanlegkosten betalen (dus het geven van een blanco vrijbrief voor reparatie) zonder enige garantie tot resultaat.
Daar al enige duizenden euro's zijn betaald aan reparatie voel ik hier niet veel voor. Men kan wel de kop vernieuwen maar dan blijft staan het probleem van niet optrekken en zwarte rook. Wie weet raad of heeft dit probleem ook en slechter ervaring met KIA dealers/reparatiegarages.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
timing
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Kia Carnival of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar