Beste forummers,
Met enige regelmaat, 3 a 4 keer per 1000km, gaat het lampje van de airbag aan, met op de display de tekst "airbag faillure, stop the engine" Na herstart verdwijnt de storing, maar niet altijd. Als ik niet herstart, gaat de storing vaak na een 15 min. vanzelf over. Wat is er aan de hand?
Groet,
Jean
Geplaatst door Jean5231 (0) , lid sinds 18 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Lancia Ypsilon? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Lancia Ypsilon of stel zelf een nieuwe vraag.
13 Reacties
oldford (0) PRO, 12 jaar geleden
Misschien een los kontakt ergens in het systeem van de airbag. Maar welke?
Als je het airbag-systeem laat uitlezen weet je in welke hoek je moet (laten) zoeken.
Jean5231 (0), 12 jaar geleden
Bij het uitlezen komt er uit dat de storing zit in de botssensor. Na resetten is het probleem een tijdje weg waarna hetzelfde euvel zich weer voordoet.
Is het zo dat alleen resetten voldoende is, of moet dan die sensor vervangen worden?
Groet,
Jean
Santa (0), 12 jaar geleden
Airbag system faillure! Stop engine! Do not proceed!
Pffffffffffff........!
Eigenlijk het enige lampje wat WEL werkte in de Fiat Stilo met de door Schumacher in de tv-spotjes aangeduide 170 peekaatjes........
Nieuw gekocht, dealer onderhouden, storing bleef zich openbaren gedurende 3 jaar.......
Zegt iets over de klacht of over de dealer....??
However: controle van de contacten in de stoelen kan ook geen kwaad!
Fiat...... Alfa........
What's the difference...?
Jean5231 (0), 12 jaar geleden
Inmiddels een aantal keren gereset. Ik leer leven met dit verschijnsel.
Groet,
Jean
weske2000 (0), 12 jaar geleden
Goede middag
Heeft u wat meer info over de foutcode
P nummer ?
Jean5231 (0), 12 jaar geleden
Hallo Weske 2000,
Ik heb geen foutcode van de dealer gekregen. Het verschijnsel doet zich nog steeds voor.
Ik begin het idee te krijgen dat er een verband bestaat tussen de airbag storing en de Bose installatie van deze Lancia (deze gaat soms spontaan aan en uit als de auto gewoon geparkeerd staat) De storingen treden (niet altijd) samen op.
Iemand een idee?
Groet,
Jean
Ed yp (0), 12 jaar geleden
Ha Jean5231, ik ben sinds deze week ook in het bezit van een Ypsilon 14 16v platino uit 2004, met hetzelfde probleem van de airbag, ik ga er binnenkort mee beginnen, maar als je goeie tips hebt, laat horen !
Ed yp (0), 12 jaar geleden
Wij rijden nu zo'n 2000 km met de Ypsilon, geen storingen meer te melden ! De Ypsilon had nog geen 45000 km gelopen, en was als derde auto gebruikt, altijd op korte stukjes, het lijkt erop dat wanneer er wat meer en langere stukken mee gereden word dit soort problemen zijn opgelost.
Wij genieten momenteel van de Lancia, welke de vierde in rij is.
Hartelijke groet,
Ed
Jean5231 (0), 11 jaar geleden
Probleem doet zich nog regelmatig voor. De airbag storing heft zich steeds vanzelf weer op. Het blijft ook voor de dealer een raadsel. Iemand nog een idee?
Ed yp (0), 11 jaar geleden
Ha mensen, ik heb het probleem opgelost !!
Als jullie de airbag sensor /botssensor welke midden onder de slotplaat gemonteerd zit vervangt, en natuurlijk de computer reset is het probleem opgelost.
Kijk bij het loshalen van de stekker wel uit, je kunt hem zonder geweld los schuiven !
Bij het uitlezen hij de storing aan, na het resetten was de storing natuurlijk weg, echter na het dicht laten vallen van de motorkap kwam de storing weer terug, dit diverse keren herhaald zodat we zeker wisten dat in de sensor het probleem zat !
De sensor is helaas niet goedkoop, ik heb gezocht bij andere modellen , echter niet gevonden.
Hans4040 (305) PRO, 11 jaar geleden
Bedankt voor de feedback.
Topic is echter uit 2011 en gaat nu op slot.
Voor nieuwe problemen graag een nieuw topic starten.
Moderator Problemcar.
Jean5231 (0), 6 jaar geleden
Botssensor bij de motorkapsluiting vervangen probleem opgelost
Hans4040 (305) PRO, 6 jaar geleden
Mooi zo...snel opgelost.
Bedankt voor de feedback