close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Land Rover Discovery-3: Gebroken drijfstang 2 maal Discovery 3

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: 4.4 V8

Hallo Allemaal,

Ik heb hier een landrover discovery 4.4 V8 LPG uit 2005 staan met het volgende probleem.
Gekocht met een kapotte cilinder, motor losgehaald was aardig vervuild geraakt door slecht onderhoud.
Bleek later een gebroken drijfstang te zijn. Lagerschalen waren blauw en olie rook verbrand. Inmiddels toen een ander gebruikt blok gemonteerd. Deze uiteindelijk gestart en geschakelt op benzine. Na ongeveer 10 min draaien stationair en hooguit 2000 toeren liep deze echter ook weer op 7 cilinders.....
Blok weer losgehaald en jahoor wat bleek weer dezelfde cilinder drijfstang gebroken en cilinder beschadigd...
Inmiddels injectoren getest, dat was goed. Iemand enig idee wat dit kan zijn ? Ik wil eerst de oorzaak weten voordat ik een gereviseerd blok weer start..

Alvast bedankt!

Geplaatst door

GertB (0)

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Een drijfstang die breekt met een laag toerental zal toch geen smering gehad hebben. Doordat het lager vastloopt en als het ware de drijfstang zich 'vastlast' om de kruktap,
breekt de drijfstang af en zoekt zich een weg naar buiten.
Heeft de motor een oliekoeler of een warmtewisselaar en die is overgezet van de vorige motor , kan daar het probleem vandaan komen.
Is dit het geval dan vernieuw ik die. Spoelen of wat dan ook gaat NIET ! ( hetzelfde geld voor interkoelers bij turboschade , ik doe het nooit!)
Zelf kijk ik altijd bij een gebruikte motor naar het lagerwerk en maak een carter schoon en niet te vergeten de aanzuigzeef van de oliepomp.
Alvorens het starten er overtuigd van zijn dat er oliedruk is ook. Achteraf de boel stuk en alles er weer uit is een zware tegenslag.
Door eerst te kijken waardoor de vorige motor schade heeft opgelopen en dat uit te sluiten bij de vervangende voorkomt een hoop ellende en kosten.

Marjacq 0
badge

10 jaar

Bedankt voor de reactie. Oorzaak van de vorige kapotte motor werd op een smeringsprobleem geduid. Oliekoeler is vernieuwd. Het rare is nu dat het weer dezelfde cilinder is die kapot is. Kan het nog meer andere oorzaken hebben ??

GertB 0

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Land Rover Discovery-3 of stel zelf een nieuwe vraag.